ایرنا نوشت: سلامی آلتین اوک وزیر کشور ترکیه اعلام کرد: در 22 شهر مناطق شرق و جنوب شرق و 231 منطقه ترکیه، مقررات منطقه ویژه امنیتی و یا منطقه ممنوعه نظامی اعمال می شود.

به گزارش ایرنا، وی که میهمان این هفته میز ادیتور در خبرگزاری آناتولی بود در خصوص اقدامات امنیتی و عملیات نیروهای این کشور در مناطق کردنشین شرق و جنوب شرق ترکیه به سووالات خبرنگاران پاسخ گفت.
آلتین اوک گفت: از 22 جولای (31 تیرماه) گذشته تاکنون 2 هزار و 483 مورد حادثه تروریستی در مناطق یادشده رخ داده است که نیروهای پلیس، ژاندارمری و ارتش نیز در مجموع برای مقابله با این اقدامات چهار هزار و 328 عملیات انجام داده و بیش از دو هزار نفر از تروریستها را کشته اند.
به دنبال حمله انتحاری در شهر مرزی سوروچ ترکیه با سوریه که طی آن دهها تن از فعالان کردی که برای جمع آوری کمک به مردم کوبانی سوریه جمع شده بودند، دو مامور پلیس در این شهر شبانه در منزل خود ترور شدند. ادعا شد که این عملیات تروریستی را پ.ک.ک انجام داده است.
در پی این رویداد و ادامه درگیری های جسته و گریخته بین نیروهای ارتش و اعضای پ.ک.ک در مناطق کردنشین، آتش بسی که از سال 2013 میلادی همزمان با اقدامات برای نهایی کردن آنچه فرایند حل مساله (کرد) در ترکیه از آن یاد می شد، نقض شد و ترکیه در رویکرد امنیتی دوباره، عملیات گسترده ای را برای پاکسازی عناصر مسلح پ.ک.ک در داخل و از بین بردن امکانات آن در شمال عراق شروع کرد.
وزیر کشور ترکیه مدعی شد که همزمان با تحولات در خاورمیانه و به اصطلاح بهار عربی، پ.ک.ک نیز با پیشنهاداتی که از خارج دریافت کرد، به دنبال خیال های واهی افتاد و بر خلاف آنچه را که در ابتدای فرایند حل مساله پذیرفته بود، حرکت کرد و خیال کرد برخی چیزها را می تواند تغییر دهد، غافل از اینکه حکومت ترکیه با یک پیشینه 1000 ساله اجازه نقض حاکمیت خود را به هیچ وجه نخواهد داد.
وی تصریح کرد: اقدامات دولت در مناطق کردنشین در اعلام منطقه ممنوعه، منطقه ویژه امنیتی و منطقه نظامی کاملا پشتوانه حقوقی دارد و تا برقراری کامل نظم و امنیت عمومی اجرا خواهد شد.
وزیر کشور ترکیه در خصوص تامین امنیت انتخابات عمومی در مناطق یادشده که کمتر از 26 روز به برگزاری آن باقی مانده نیز گفت: تدابیر گسترده ای برای تامین امنیت انتخابات اتخاذ شده و 255 هزار پلیس، 130 هزار نیروی زمینی ارتش و در مجموع 385 هزار نیروی دولتی، امنیت انتخابات را تامین خواهند کرد.
آلتین اوک در مورد تامین امنیت مرزها و جلوگیری از ورود سلاح و مهمات به ترکیه گفت: تدابیر جدی در این زمینه اتخاذ شده و فعالیت های مهمی دنبال می شود که از محدوده استان مرزی حاتای با سوریه شروع و تا امتداد شمال عراق ادامه دارد. طول مرز ترکیه با سوریه 910 کیلومتر و با عراق در حدود 400 کیلومتر می باشد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    5 18
    "حکومت ترکیه با یک پیشینه 1000 ساله" انوقت این عدد را از کجا در اورده ایشون خیلی باشه 500 سال