رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه‌شنبه) منازل دو مجری شهید عملیات‌ ضدصهیونیستی قدس اشغالی به نام‌های "غسان ابو جمل" و "محمد جعابیص" در این شهر را منفجر کرد.

این در حالی است که آمار جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرده است که طی 24 ساعت گذشته 246 تن مصدوم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت النشره به نقل از منابع محلی قدس، رژیم صهیونیستی پس از محاصره منازل این دو مجری شهید عملیات‌ ضدصهیونیستی قدس و بیرون کردن ساکنان و نیز دور کردن همسایگان، آنها را منفجر کرد.

نظامیان ارتش صهیونیستی همچنین با حمله به محله الثوری در شهرک سلوان، منزل شهید معتز حجازی را محاصره کرده و سعی در بستن درها و منافذ آن با بتن آرمه را دارند.

منابع محلی خاطرنشان کردند که سربازان ارتش صهیونیستی تمامی ورودی‌های این محله را بسته و مانع از ورود فلسطینیان به آنجا می‌شوند و حتی به تیم‌های رسانه‌ای هم اجازه رسیدن به این نقطه را نمی‌دهند.

نظامیان صهیونیست همچنین شهرک جبل المکبر را به محاصره خود درآورده‌اند و به گفته "معاویه" برادر شهید غسان ابو جمل 23 خانواده را مجبور به تخلیه منازلشان کرده‌اند و در جریان این اقدامات با فلسطینیان درگیر شدند.

حماس: بازداشت مجریان عملیات نابلس افتخار ملت و مقاومت فلسطین است

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر بازداشت مجریان عملیات ضدصهیونیستی نابلس، افتخاری برای ملت و مقاومت فلسطین است و راه مقاومت همچنان ادامه خواهد یافت.

سامی ابو زهری سخنگوی حماس دوشنبه شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اعلام رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه مجریان بازداشت شده عملیات نابلس عضو این جنبش هستند، افتخاری برای ملت و مقاومت فلسطین است و این تیم عملیاتی نخستین مورد نبوده و آخرین تیم عملیاتی هم نخواهد بود و به یاری خداوند راه مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد.

سخنگوی حماس تصریح کرد که تصمیمات دوشنبه شب گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و کابینه امنیتی این رژیم علیه تظاهرکنندگان و مجریان عملیات‌ کرانه باختری نمی‌تواند شعله‌های قیام مردمی در این منطقه را خاموش کند.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه مدعی دستگیری تیم عملیاتی مجری عملیات قهرمانانه ضد صهیونیستی در نزدیکی شهرک ایتمار واقع در اطراف نابلس شد که هفته گذشته صورت گرفته بود و منجر به هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن چهار تن دیگر شده بود.

این رژیم اعلام کرد که همه اعضای این تیم از فعالان جنبش مقاومت اسلامی "حماس" هستند.

اعضای این تیم عملیاتی یک افسر صهیونیستی عضو یگان‌های ویژه ارتش و همسر وی را که اخیرا در مقابل مسجد الاقصی به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام هتاکی کرده بود، به هلاکت رساندند، اما هیچ آسیبی به چهار کودک آنها که در داخل خودرو بودند، وارد نکردند.

آمارهای منابع صهیونیستی نشان می‌دهد که به احتمال زیاد همکاری‌های امنیتی بی‌وقفه و گسترده میان سرویس‌های امنیتی تشکیلات رام الله و نظامیان صهیونیستی باعث شناسایی و دستگیری این تیم عملیاتی شده است.

ابو زهری از این اعتراف دشمن صهیونیستی به همکاری امنیتی با تشکیلات خودگردان برای بازداشت تیم مجری عملیات نابلس به عنوان مساله‌ای خطرناک یاد کرد و گفت: امیدوارم این مساله صحت نداشته باشد.

وی از تشکیلات خودگردان خواست که موضع خود در قبال این افشاگری رژیم صهیونیستی را اعلام کند.

تهدیدات جدید نتانیاهو علیه مجریان عملیات‌های ضدصهیونیستی و معترضان فلسطینی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد که نظامیان این رژیم با مشت آهنین به تظاهرکنندگان فلسطینی و مجریان عملیات‌های ضد صهیونیستی در سراسر کرانه باختری و قدس اشغالی واکنش نشان خواهند داد.

بنیامین نتانیاهو در جلسه دوشنبه شب گذشته کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی از تلاش‌های سازمان اطلاعات این رژیم "شاباک" در بازداشت مجریان عملیات ضدصهیونیستی "ایتمار" در نزدیکی شهرک بیت فوریک در شرق نابلس تمجید کرد.

نتانیاهو تصریح کرد که دست نظامیان صهیونیستی برای واکنش به این عملیات‌ها را باز خواهد گذاشت و واکنش شدیدی به جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال 48 که به گفته وی منبع اصلی تحریک جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و تشکیلات خودگردان فلسطین است، نشان خواهد داد.

وی افزود که رژیم صهیونیستی چهار گردان ارتش را در کرانه باختری مستقر کرده است و 4000 نفر از عناصر پلیس نیز در سراسر قدس مستقر شده‌اند.

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس همچنین تهدید کرد که ارتش صهیونیستی منازل مجریان عملیات‌های ضدصهیونیستی را تخریب خواهد کرد و عناصر امنیتی این رژیم برای تامین امنیت شهرک نشینان صهیونیست در جاده‌ها و سراسر کرانه باختری و قدس با قاطعیت با پرتاب کنندگان سنگ و کوکتل مولوتف مقابله خواهند کرد.

نتانیاهو مدعی شد که «ما اجازه نخواهیم داد که هیچ "اخلالگر"، "آشوبگر" و "تروریستی" در هیچ نقطه‌ای در امان باشد و از همین رو، هیچ محدودیتی در عملیات‌های سرویس‌های امنیتی وجود نخواهد داشت.»

شب طوفانی کرانه باختری / مصدومیت 246 فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست

نظامیان رژیم اشغالگر قدس بامداد امروز (سه شنبه) به منازل سه مجری شهید عملیات‌های ضد صهیونیستی در قدس اشغالی حمله کردند و در دیگر شهرهای کرانه باختری هم درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست درگرفت که منجر به زخمی شدن بیش از 170 فلسطینی شد.

شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی به محله‌های "الثوری" و "جبل المکبر" در قدس اشغالی حمله کرده و منازل سه مجری شهید عملیات‌های ضدصهیونیستی در قدس؛ معتز حجازی، محمد جعابیص و غسان ابو جمل را محاصره نمودند.

منابع محلی گزارش دادند که نظامیان صهیونیستی با حمله به این منازل و محاصره آنها، ساکنان این منازل را بیرون کردند و به نظر می‌رسد که قصد تخریب آنها در راستای سیاست مجازات دسته جمعی اتخاذ شده از سوی کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی را دارند که دستور تخریب منازل خانواده‌های مجریان عملیات‌های ضدصهیونیستی در قدس را صادر کرده است.

نظامیان صهیونیست همچنین به تعدادی از خودروهای فلسطینی که سعی در انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها را داشتند، حمله کردند و گاز اشک آور و گلوله‌های مشقی به سمت آنها شلیک نمودند که باعث وارد آمدن خسارت به تعدادی از این خودروها شد.

در جریان درگیری‌های شدید و گسترده دوشنبه شب گذشته میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در سراسر کرانه باختری و قدس اشغالی نیز که تا آخرین ساعات بامداد امروز ادامه داشت، ده‌ها فلسطینی زخمی شدند. سازمان هلال احمر فلسطین آمار مجروحان این درگیری‌ها تا ساعت 10 شامگاه دوشنبه را 170 نفر گزارش کرد که هشت نفر از آنها به ضرب گلوله‌های جنگی، 54 نفر به ضرب گلوله‌های مشقی و 105 نفر در اثر خفگی ناشی از استنشاق گاز آسیب دیده‌اند.

منابع محلی به خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کردند که پنج شهروند فلسطینی در اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیستی در بیت فوریک زخمی شده و برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شدند. ده‌ها نفر از فلسطینیان ساکن اردوگاه عسکر نیز با برگزاری راهپیمایی شبانه و آتش زدن لاستیک‌های خودروها اعتراض خود به تجاوزات نظامیان صهیونیستی را نشان دادند.

در اطراف شهرک بیت ایل واقع در شمال البیره نیز درگیری‌های شدیدی میان شهروندان فلسطینی و نظامیان صهیونیست درگرفت که منجر به زخمی شدن چندین نفر از جمله "اشیره حقان" پژوهشگر سازمان دیده بان حقوق بشر از ناحیه صورت شد و وی برای مداوا به بیمارستان "فلسطین" در رام الله انتقال یافت.

اردوگاه العروب در الخلیل نیز شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی بود که با کوکتل مولوتف به یک برج نظامی رژیم صهیونیستی حمله کرده بودند و در نتیجه این حمله آنها، برج نظامی مذکور در ورودی اردوگاه العروب آتش گرفت.

در همین راستا، درگیری‌های شدیدی نیز میان سربازان ارتش صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست در روستای "فندق" در شرق قلقیلیه روی داد و صهیونیست‌ها جاده "وادی قانا" در شرق قلقیلیه را بستند و مانع از تردد خودروهای فلسطینیان در آن شدند.

شاهدان عینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست از شهرک نشینان در جریان حمله به این روستا حمایت می‌کردند و این مساله باعث شد که اهالی روستای فندق و روستای حجه در مجاورت آن برای مقابله با این عربده کشی صهیونیست‌ها با آنها درگیر شوند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =