ایسنا نوشت: جنگنده‌های روسیه در ادامه عملیات خود در سوریه 15 حمله را علیه 10 پایگاه تروریست‌ها انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المنار لبنان، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور 15 حمله را از فرودگاه حمیمیم انجام داده و 10 پایگاه لو رفته داعش را بمباران کردند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه این جنگنده‌ها، پایگاه و مرکز فرماندهی داعش در حومه حلب را منهدم کردند و این حملات همچنین موجب منهدم شدن مراکز دیگر وابسته به داعش در مناطق دیگر سوریه شد.

روسیه از چهارشنبه گذشته حملات هوایی خود را در سوریه علیه مخالفان سوری و تروریست‌های داعش آغاز کرده است. مسکو اعلام کرده که این حملات حدود چهار ماه به طول خواهد انجامید. کشورهای غربی با حملات روسیه و سوریه مخالفند و معتقدند که روسیه تنها برای حمایت از نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه قصد دارد حملات خود را علیه مخالفان انجام دهد و نمی‌خواهد داعش را از بین ببرد.

در همین راستا وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: جنگنده روسی که می‌گویند حریم هوایی ترکیه را نقض کرده تنها برای چند ثانیه به دلیل وضعیت آب و هوا مجبور به این اقدام شد.

وزارت خارجه ترکیه پیشتر مدعی شده بود که یک جنگنده روسی حریم هوایی این کشور را نقض کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    9 1
    سلام ،بشار اسد دولت قانونی ومردمی سوریه است وبا آرای مردم سوریه در سوریه برسر کار است در حالیکه دولت فراری وبرکنار شده توسط مردم یمن بدون آرای مردمی خودرا بزور وبا کمک کشورهای مرتجع ومزدور عربی همچون عربستان وامارات وقطر وحامیان غربی آنها به مردم یمن تحمیل کرده واین کشورها به بهانه دفاع از این دولت موهوم وخود خوانده شبانه روزی به یمن حمله می کنند وزن وبچه مردم را به خاک وخون می کشند.بنظرم دولت سوریه نه تنها از هوا بلکه زمینی هم به این جانیان قرن که هیچ بویی از دین رحمت ومهربانی وعطوفت یعنی اسلام نبرده اندحمله کند وتار وپود آنها را در هم بپیچد.ما با جان ومال از حمایت دولت قدرتمندجمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه وحملات روسیه حمایت می کنیم.