مخالف وزیر صدای اورا از مجلس پخش کرد/رحماندوست:آقای وزیر سالی یکبار بر ویلچر بنشینید

مجتبی رحماندوست به عنوان دومین مخالف وزیر راه و شهرسازی پشت تریبون مجلس رفت.

به گزارش خبرآنلاين رحماندوست گفت: آنچه که بر عهده من است به عنوان مسئول کارگروه تخصصي ايثارگران درباره عملکرد وزير عرض کنم ، چيزهايي است که وزير قبلا گفته اند. ايشان گفتند که در زمينه تامين مسکن ايثار گران 100 درصد همراه هستم. ايشان گفتن که براي مسکن ايثار گران کسي را نمي گمارم بلکه خودم پيگيري خواهم کرد.
او سپس نوار سخنان آخوندي را پخش کرد که درباره پيگيري مسکن ايثارگران بود.
رحماندوست همچنين گفت: قانون وزارت راه و شهرسازي را مکلف کرده که براي ايثارگران و جانبازان بالاي 70 درصد بدون مسکن را زير 4 درصد تحقق کردند. بسياري از واگذاري ها را نمي شود واگذاري ناميد. خيلي از اين ها در محدوده هستند، نيازمند تغييرکاربري و ... هستند. اين کار به معني عدم کاربري است. حداقل انجام وظيفه در مورد حانبازان حتي در حد قانون هم اجرا نشده است. وام هايي که وزارت مسکن اعطا مي کند،اصل و فرعش را جانبازان پرداخت مي کنند و تنها به معني آمارسازي براي وزارتخانه است.
اين نماينده مجلس در ادامه گفت: مسئله بعدي استخدام ايثارگران است. همه همکاران مراجعاتي ازخانواده هاي ايثارگران دارند. هنوز شرکت هاي هما و تابعه وزارت مسکن در زمينه استخدام ايثارگران را عملي نمي کند. البته ستاد وزارتخانه استثنا است. ماده 41 قانون خدمات مي گويد که جانبازان 25 درصد به بالا با ارائه کارت جانبازي و ايثارگري از 50 درصد بهاي بليط معاف هستند. براي پروازهاي خارجي هم براي يک بار در سال 50 درصد تخفيف دارند. چرا اجرا نمي شود.
رحماندوست همچنين گفت: آقاي وزير لطفا سالي يک بار بر ويلچر بنشينيد. اگر مسافرت هم داريد ببينيد که جانبازان چه مي کشند. مناسب سازي براي حرکت ويلچر سال هاست که در کشورهاي ديگر رفع شده است. خدمات ويژه براي جانبازان و معلولان در فرودگاه ها و معابر ارائه نمي شود. شرکت هواپيمايي ماهان براي ارائه خدمات ويژه گفته است که 40 هزارتومان مي گيرد. من استيضاح را امضا نکرده بودم اين مشکلات را 10 ماه پيش در قالب سوال مطرح کردم. امروز هم مي گويم اگر اين مشکلات حل شود پاي استيضاح نيستم. من به عنوان همدانشکده اي ايشان نبايد اينجا باشم اما از حقوق مردم نمي توانم بگذرم.
2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    205 6
    شما زمانی مشاور امور ایثارگران رئیس جمهور پیشین بودید.چرا در آن زمان که مشاور رئس جمهور بودید در زمینه هایی که مطرح کردید اقدامی که منجر به اجرای درخواستهای ایثارگران گرامی شود، نکردید ؟ آیا این تردید را به وجود نمی آورد؟
  • علی IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    53 1
    فرمودید: ... اما از حقوق مردم نمي توانم بگذرم. جناب آقای مدافع حقوق مردم، چند درصد از مردم از هواپیما برای مسافرت استفاده میکنن؟؟ اصلا چند درصد از مردم به مسافرت میرن؟؟؟ درضمن بهسازی معابر برای معلولین عزیز بر عهده شهرداری هاست و اگر نقصی صورت گرفته مسئول شهرداری ها وزارت کشور هست..
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    52 2
    سوء استفاده از مقام ایثار گران برای اعمال زور
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    80 4
    سوال من این است که آقای رحماندوست، شما در دوره های قبلی و سال های قبل کجا بوده اید؟ شاید آنموقع شرایط خوب بوده و الان به صورت ناگهانی وزیر جدید همه چیز را خراب کرده است
  • حسین RO ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    23 0
    شماها ظاهرا دوست دارید مرتب جنگ راه بیندازید تامنافع خودتان راتامین کنید وهیزم این اتش افروزیها هم حتما مردم هستند که بااین داستانهامیخواهید هیزم های نیم سوخته برای فریب دیگران مرتب کنار هم بچینید.
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    24 0
    متاسفانه استیضاح در این برهه یه مقدار سیاسی است.نزدیک انتخابات مجلس.عجیبا .قریبا که مام مردم ایران باید رو رفتارهای خودمون کارکنیم.بیشتر مسیولین عزیز
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    19 1
    مردم بیایید برای انتخابات مجلس هم حضوری پررنگ داشته باشید تا امثال این آقا دیگه نتونند بیایند مجلس
  • س IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    8 0
    متاسفانه مشكلات بي شمار است ظاهرا مجلس آقايان دوست دارند هميشه در جنگ قدرت نمايي باشند بياهيد از مناطق محروم بررسي كنيد در ماه گذشته جاده روستايي شهرستان چابهار را قير پاشي كردند و رفتند نه از روكش خبري شد و نه جاده ترهيم كردند جلوي حيف و ميل هاي رابگيريد وزير كه علم غيب ندارد مثل مان انسان هست با اين كارهاي آقايان دارند فرصت ها و بيت المال ها از دست ميدهند
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    6 0
    اقا چرا حاشیه میرید اینا فقط مخالف مردمند که به دولت روحانی رای دادند اما جرات ندارند به مردم گیر بدهند