۰ نفر
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۴

شرق نوشت: ناصر چشم‌آذر پس از حدود ٣٠ سال در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

چشم‌آذر که در این مدت اجرای زنده نداشته اما در زمینه موسیقی فعال بوده است، با اجرای کنسرتی، فعالیت مجدد‌ش را در این عرصه آغاز خواهد کرد.

این کنسرت چهار بخش است که موسیقی فیلم «خواهران غریب»، سه قطعه از آلبوم «باران عشق» و موسیقی فیلم‌های دیگر را شامل می‌شود.

چشم‌آذر که طی نشستی خبری، جزئیات کنسرتش را شرح داد، افزود: بخش آخر این اجرا به ملودی‌های ٣٠-٤٠ سال پیش برمی‌گردد که در این اجرا به‌صورت بی‌کلام اجرا خواهند شد. قطعاتی مانند هجرت، خلوت و خدای آسمان در این کنسرت به‌صورت بی‌کلام اجرا می‌شوندهمچنین قرار است در این برنامه، قطعه‌ای را نیز برای شهیدان اجرا کنیم.

چشم‌آذر درباره ارکستری که او را در این کنسرت همراهی می‌کند نیز گفت: ارکستر شامل گروه زهی از جمله ویلن، آلتو، چلو و گروه بادی از جمله هورن، ترومپت، فلوت، سازهای کوبه‌ای، گیتارباس و درامز است. درواقع یک ارکستر ٣٣ نفره همراهی‌کننده ما خواهد بود. گروه کر کودک و نوجوان نامیرا هم در این اجرا او را همراهی می‌کنند.

در این نشست فرهاد هراتی که قرار است بخش‌هایی از این اجرا را رهبری کند نیز گفت: قرار است در کنسرت پیش‌رو به‌عنوان رهبر ارکستر در خدمت ناصر چشم‌آذر باشم. حساسیت این اجرا برای همه مشخص است، زیرا یکی از اسطوره‌های کشور پس از بیش از سه دهه، روی صحنه خواهد آمد و آثارش را اجرا خواهد کرد.

او ادامه داد: از زمانی که اولین میزان این اجرا نواخته می‌شود، تونل زمان باز می‌شود و ما به عقب سفر می‌کنیم. در این کنسرت حال و آینده‌ای وجود ندارد و از صفر تا صد، خاطره است. رپرتوار این اجرا بسیار مناسب طراحی شده است و امیدوارم این کنسرت شروع خوبی باشد تا آقای چشم‌آذر را بیش از این روی صحنه ببینیم و ایشان آثار جدیدش را هم اجرا کند.

علی جعفری‌پویان، نوازنده ویلن، نیز گفت: با تمام سختی‌هایی که برای جمع‌کردن این ارکستر داشتیم، اما در نهایت محیط پرانرژی و خوبی به‌وجود آمد. من در این اجرا با کسب اجازه از آقایان رحیمیان و کامکار که سولوی اصلی «قارچ سمی» را نواخته بودند، در این کنسرت من سولیست این قطعه هستم که یک امتیاز مثبت برای من است.جعفری افزود: متأسفانه این اجرا فقط یک شب برگزار می‌شود و چقدر حیف است که این هنرمند پس از ٣٠ سال فقط یک شب قطعاتش اجرا شود. امیدوارم روزی امنیت حسی برای موزیسین‌ها زیاد شود.

57245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =