قائم مقام وزیر خارجه کشورمان دردیدارآرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان درتهران گفت: ارمنستان از بدو استقلال تا کنون رابطه ممتازی با جمهوری اسلامی ایران داشته و توافق هسته ای ایران با 1+5 زمینه را برای افزایش همکاری ها به ویژه روابط اقتصادی همواره کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران عصر امروز- دوشنبه - با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه ملاقات کرد.
سرمدی در این دیدار با اشاره به دیدارهای سطح بالای مقامات دو کشور از ایروان و تهران بر این نکته تاکید کرد که این سفرها منجربه افزایش مناسبات دو کشور خواهد شد.
**به دنبال ایجاد زمینه های جدید برای همکاری هستم
آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران نیز در این دیدارگفت:حدود 7 ماه است که به تهران آمده ام و بدنبال آن هستم که طرح های باقیمانده را عملیاتی کرده و زمینه های جدید برای همکاری ایجاد کنم.
وی با اشاره به برجام گفت: با توجه به حل مشکل هسته ای، زمینه برای همکاری وسیعتر دو کشور آماده است و شرکت های زیادی از ارمنستان علاقمند هستند که در جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری کنند و در مقابل از سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در ارمنستان استقبال می کنیم.
سفیر ارمنستان در ادامه گفت: ارمنستان عضو مجمع اقتصادی اوراسیا بوده و در صورت سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در ارمنستان، آنها قادرند که کالاهای تولیدی خود را به کشورهای عضو این مجمع صادر کنند.
تومانیان ادامه داد: ارمنستان دروازه اتحادیه اروپا محسوب می شود و این نیز یک مزیت برای کشورهای سرمایه گذار در ارمنستان به حساب می آید.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =