ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه فرانسه هشدار داد که خطر تبدیل شدن جنگ داخلی سوریه به یک رویارویی جهانی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای هشدار داد که این خطر وجود دارد جنگ در سوریه تبدیل به یک جنگ کاملاً مذهبی شود.

وی در پاسخ به اینکه ممکن است جنگ در سوریه منجر به یک رویارویی نظامی جهانی شود، گفت: چنین خطری وجود دارد.

فابیوس تاکید کرد: وقتی شما می‌بینید که این جنگ که یک جنگ داخلی بود تبدیل به یک جنگ منطقه‌ای با دخالت قدرت‌های بین‌المللی می‌شود خطرهای شدیدی وجود دارد اما وحشتناک‌ترین خطر این است که جنگ داخلی سوریه تبدیل به یک جنگ کاملاً مذهبی شود که از یک طرف سنی‌ها و هم‌پیمانانشان باشند و از طرف دیگر شیعیان و هم‌پیمانانشان. این یک تشدید درگیری است که می‌تواند بسیار خطرناک باشد. ما به عنوان کشور فرانسه در پی صلح و امنیت هستیم.

فابیوس در مصاحبه با شبکه یک رادیوی اروپا گفت: بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نمی‌تواند رهبر این کشور باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: هدف فرآیند سیاسی در سوریه حفظ بشار اسد در قدرت نیست بلکه برکناری او از قدرت است.

وزیر خارجه فرانسه گفت: حملات هوایی در سوریه باید شبه‌نظامیان داعش را قرار دهد اما دیگر گروه‌هایی که به عنوان تروریست در نظر گرفته می‌شوند را نیز هدف قرار دهند.

به گفته فابیوس، در بیانیه‌ای که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه روز جمعه منتشر کرده و گفت حملات هوایی روسیه باید تنها و تنها داعش را هدف قرار دهند، منظور این نبوده که دیگر گروه‌ها مثل جبهه النصره را لحاظ نکند.

وی در این مصاحبه خاطرنشان کرد: البته این یک فرمول دقیق است که شامل داعش و گروه‌هایی که به عنوان تروریست در نظر گرفته می‌شوند، می‌شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    64 6
    گروهای دیگه رو نزنه که پس فردا از توشون هزار تا داعش دیگه در میاد
  • از پشت کوه اومده US ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    22 56
    به نظر من سوریه تبدیل به یه ویتنام دیگه میشه و با توجه به اقتصاد لرزان طرفداران بشار اسد نسبت به جبهه مقابلش ایالات متحده، عربستان، قطر و ...، سوریه باعث ایجاد منجلابی برای روسیه خواهد بود و می توان گفت پایین نگه داشتن قیمت نفت از سوی کشورهای مخالف بشار اسد و تکیه اقتصاد روسیه به نفت از سوی دیگر اوضاع رو واسه روسیه بغرنج خواهد نمود. اینبار سوریه برخلاف ویتنام شاید برای ایالات متحده خوش یمن باشد. البته از زیرکی و حیله گری انگلیس هم نباید غافل شد. در این میان کشوری مثل ترکیه می تواند باعث پیشرفت خودش شود شرایط ایران در دهه چهل و پنجاه را به خاطر آوریم و از آب گل آلود ماهی چه عرض کنم کوسه شکار کند. به خاطر اینکه ترکیه همسایه سوریه هستش و روسیه با جنگنده هاش برای ترکیه خطرسازه. پخش میکنین؟
    • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
      32 7
      اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    50 14
    تا وقتی که کشورهایی مثل شما از تروریست استفاده ابزاری می کنن و به زور میخوان رئیس جمهور یک کشور رو سرنگون کنن و حاضر به کوتاه آمدن از خواسته های نامشروع خودشون نمی شن تنها راهی که باقی می مونه مقاومته و شما که هدفتون باطله حاضر به کوتاه آمدن نیستین چه طور انتظار دارین کشورهای مقاومت که بر حقن کوتاه بیان این نشون میده که شما کشورهای مقاومت رو متهم به آغاز جنگ جهانی میکنین دروغ بزرگه اولاً برای ارعاب این کشورها و دوماً این خود شما هستین که برای تحقق اهداف زیاده خواهانتون حاضر هستین جنگ جهانی راه بندازین
    • بی نام EE ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
      6 61
      هیچ کشور و نژادی برحق نیست چرا اگر بود در طول تاریخ اینهمه خونریزی ایجاد نمیشد
  • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    9 62
    بزودي شاهد حضور داعش در چچن روسيه خواهيم بود و احتمال عمليات تروريستي در داخل خاك روسيه هم بسيار زياد است.
    • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
      24 2
      این چیز تازه ای نیست از پیاده نظام آمریکا همه کار بر میاد
    • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
      11 32
      ایشالله این روسیه خائنم درگیر کنن.