ایرنا نوشت: یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجی عمان گفت: طرف های سیاسی در یمن همچنان قادر به بازگرداندن امنیت وثبات به این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری یمن (سبا)، بن علوی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل افزود: عمان با نگرانی تحولات بحران انسانی وفاجعه بار یمن کشور برادر ودوست را دنبال می کند وعلی رغم درک ما از شرایطی که موجب شعله ورشدن بحران این کشور شد ما معتقدیم همچنان طرف های یمنی قادر به بازگرداندن امنیت وثبات به این کشور هستند.
وزیر عمانی با اظهار نگرانی کشورش از اینکه تداوم خشونت در یمن گروههای تروریستی مندرج در فهرست سازمان ملل را قادر به استفاده از یمن به عنوان پایگاهی برای خود می سازد آن را خطر مستقیمی برای امنیت وثبات منطقه دانست.
بن علوی تاکید کرد کشورش اعتقاد راسخ دارد به اینکه گفت وگو پایگاه طبیعی تعامل با همه مسائل مورد اختلاف است
وبهترین راه برای حل اختلافات همان راه حل مسالمت آمیز به جای درگیری وخشونت است.
وی از همه گروههای سیاسی در یمن خواست از تلاش های اسماعیل ولد شیخ فرستاده ویژه سازمان ملل برای بازگرداندن امنیت وثبات وتحقق خواسته های مردم یمن در تامین زندگی امن استفاده کنند.
علوی بار دیگر حمله به اماکن دیپلماتیک وکنسولگری ها در صنعا ازجمله حمله عربستان به محل اقامت سفیر عمان در صنعا در ماه گذشته را محکوم وخواستار احترام به قوانین بین المللی واحتراز از هرگونه نقض تعهدهای بین المللی شد .
عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا مجروح شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =