ایسنا نوشت: نامزد پیشرو جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا تاکید کرد، هیچ بحثی در این مساله نسیت که اگر معمر قذافی و صدام همچنان قدرت را در لیبی و عراق به دست داشتند، خاورمیانه با ثبات‌تر بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، نامزد پیشرو جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی گفت: اگر به لیبی نگاهی بیندازید خواهید دید اقدامات ما در آنجا افتضاح بود. همین‌طور اگر به عراق نگاه کنید خواهید دید که خراب کردیم.

دونالد ترامپ معتقد است اگر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی و صدام، دیکتاتور سابق عراق همچنان بر سر قدرت بودند، خاورمیانه باثبات‌تر بود.

وی گفت: با وجود آنکه روسیه از اسد حمایت می‌کند اما از تلاش‌های مسکو در مبارزه با تروریست‌های داعش حمایت خواهم کرد. اگر اسد سرنگون شود ممکن است فرد بدتری جایگزین او شود.

ترامپ افزود: می‌خواهم کنار بنشینم و ادامه حملات هوایی روسیه در سوریه را تماشا کنم چراکه این مساله تله‌ای است که مسکو را گیر می‌اندازد.

وی ادامه داد: من همانند دیگر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری موافق ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه نیستم. من می‌خواهم کنار نشسته و رویدادها را تماشا کنم. جنگ جماهیر شوروی در دهه 1980 میلادی علیه مجاهدین افغانستان منجر به فروپاشی جماهیر شوروی شد. در حال حاضر آنها سراغ سوریه رفته‌اند و در آنجا تله‌ها و مشکلات بسیاری وجود دارد. وقتی شنیدم که روسیه به جنگ با داعش پرداخته گفتم «چقدر عالی اجازه دهید این کار را انجام دهد.»

ترامپ درباره بحران کنونی مهاجرت که از درگیری‌ها در عراق و سوریه نشأت گرفته مجدداً گفت: در صورتی که رئیس‌جمهور شوم آوارگانی را که آمریکا متعهد شده بپذیرد به کشورهای خودشان بازمی‌گردانم چراکه ممکن است در بین آنها تروریست‌های داعش نیز وجود داشته باشند.

وی افزود: ما نمی‌دانیم که این آوارگان اهل کجا و یا چطور افرادی هستند. ممکن است آنها داعشی باشند. آمریکا به شدت در خاورمیانه خراب کرده است. با توجه به لیبی و عراق ما به شدت خاورمیانه را بی‌ثبات کرده‌ایم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    51 3
    والا حرف گزافی نزده ... از وقتی این دوتا رفتن دیدین چه به سر خاورمیانه اومد ... اصلا دیکتاتوری بهترین روش حکومت برای عربهای خاورمیانه است
  • محمود IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    52 0
    راست میگه والا.... دیکتاتور بودن اما خوب کشورشون رو کنترل میکردن.... درک مردم خاورمیانه از دموکراسی مثل درک بشر از موجودات فضایی گنگه
    • بی نام EE ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
      14 4
      انها دیکتاتور بودند مثل مردم خاورمیانه یک مشت وحشی
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    8 23
    اينم مثل صدام و قذافي خوله
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    38 6
    حرفاش منطقیه
  • بی نام RO ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    17 4
    ترامپ یکی از معدود سیاستمداران عاقل جهان هست
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    9 13
    برای به هم زدن خاورمیانه خیلی کارها کردن و تازه به اهدافشون رسیدن.الان هم که روسیه میخواد بساط داعش رو جمع کنه دارن مخالفت میکنن
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    20 4
    بعد اسد همين بلا هم سر سوريه مياد
  • يكي ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    8 2
    خدا بخير كنه ما رو روزي كه اين رييس جمهور بشه!!!
  • رامين A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    16 3
    با اقاي ترامپ كاملا موافقم ولي متاسفانه ايشون فراموش كردن هر دو رو خود امريكاييها از قدرت پايين كشيدن ولي با هزار افسوس بايد بگم امريكا و اسراييل و چند كشور غربي دارن تلاش ميكنن خاور ميانه رو بعنوان قطب شر معرفي كنن و توي اين نمايش داعش نقش مهمي رو ايفا ميكنه . اگر اسد سقوط كنه عراق هم سقوط ميكنه و اين اخرش نخواهد بود . پوتين خطر رو احساس كرده فقط اميدوارم دير نشده باشه