سخنگوی وزارت امور خارجه حمله هواپیماهای آمریکا به بیمارستان قندوز را که طی آن ده ها انسان بی گناه شامل کودکان و زنان کشته و مجروح شدند , شدیدا محکوم کرد و این اقدام را غیر مسئولانه و توجیه ناپذیر توصیف کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه، مرضیه افخم با ابراز همدردی با دولت و مردم افغانستان بویژه بازماندگان قربانیان این واقعه افزود: نادیده انگاشتن مظاهر عادی حقوق اجتماعی مردم ستمدیده افغانستان که مرکز درمانی خود را نیز ایمن نمی بیند از جمله نتایج رویکردهای مداخله جویانه آمریکا و ائتلاف است .

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اهمیت برقراری آرامش و امنیت در کشور همسایه افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران، افزود: امیدواریم نهادهای بین المللی به وظایف خود بطور جدی و با قاطعیت عمل کرده و تدابیر لازم برای عدم تکرار چنین وقایعی را اتخاذ نمایند.
حمله هوایی بامداد شنبه به بیمارستانی تحت اداره سازمان پزشکان بدون مرز در شهر قندوز افغانستان که به احتمال زیاد توسط نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا صورت گرفته ، به کشته شدن 19 تن از کارکنان و بیماران از جمله سه کودک و زخمی شدن 37 تن منجر شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =