معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه فرا رسیدن هفته ملی سلامت بانوان ایران گفت: شانزدهم لغایت بیست و دوم مهرماه هفته ملی سلامت بانوان ایرانی نامگذاری شده است و "زن، قلب خانواده" شعار هفته مذکور در سال جاری می باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ،دكترعبدالمجيد فدايي افزود: بخش مهمي از فعاليت هاي مربوط به خود مراقبتي و مراقبت در منزل به عهده آنان است و مرگ و مير ، ناتواني و رفتارهاي آنها همه ابعاد سلامت خانواده را تحت تاثير قرار مي دهد.
وي گفت: بعلاوه با توجه به يادگيري رفتار در خانواده و نقش مادران در شبكه يادگيري اجتماعي ، آثار رفتارهاي زنان و مادران بر جنبه هاي مختلف سلامت و بيماري و تاثير آن در فرهنگ همه اعضاي خانواده غير قابل انكار است.
دكتر فدايي يادآور شد، در ايران هفته ملي سلامت بانوان ايران در مهرماه هر سال با هدف حساس سازي و اطلاع رساني در خصوص مهمترين اولويت هاي سلامت زنان به كل جامعه از جمله زنان ، مردان ، مديران و سياستگذاران برگزار مي شود.
وي اضافه كرد: بهمين مناسبت برنامه هاي متنوع با همكاري معاونت بهداشتي و مركز روابط عمومي برگزار خواهد شد.
در همين رابطه سرپرست مركز روابط عمومي واطلاع رساني دانشگاه، حضور كارشناسان و متخصصين در برنامه هاي راديويي و تلويزيوني ، برگزاري پياده روي كاركنان خانم شاغل در ستاد دانشگاه ، معاونت بهداشتي و مراكز بهداشتي استان و اجراي برنامه هاي آموزشي براي مادران دانش آموزان دبستان الهام رادر بيست ويكمين روز از ماه مهر ، از جمله اين برنامه ها عنوان كرد.
وي گفت: همچنين كارشناسان بهداشتي در دانشگاه ها و حوزه هاي علميه حضور يافته و برنامه هاي آموزشي جهت پيشگيري از ابتلا به سرطان سينه در بانوان از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده براي هفته ملي سلامت بانوان ايران مي باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =