هنرمند آلمانی که برج آزادی را با نور نقاشی کرد / گائیست: این کار باعث افتخار من است

فیلیپ گایست هنرمند آلمانی برج ازادی تهران را با نور رنگ امیزی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او در این برنامه که «کنسرت نور» نام گرفته، با طراحی کلمات جلوه‌ی دیگر به برج ازادی بخشید.

گایست پیش از این و در نشست خبری پروژه گفته بود که باعث افتخارش هست که این پروژه خاص را در تهران و با استفاده آگاهانه از واژه ها اجرا می‌کند.

او از این پروژه به عنوان «درگاه واژه‌ها» یا «دروازه واژه‌ها» نام برده و گفته: «در این برنامه واژه‌های انگلیسی، آلمانی و فارسی استفاده شده است.»

این برنامه از شب گذشته «ساعت 18 شنبه 11 مهر» آغاز شده و دو شب دیگر ادامه دارد.

گایست می‌گوید که هر روز تفاوت‌هایی در برنامه وجود دارد و سعی شده تا کمترین حد تکرار در آن باشد. برداشت هایی که من در طول انجام این پروژه خواهم داشت باعث پیشرفت من، آشنا شدن با هنرمندان جوان و دریافت الهاماتی برای کارهای بعدی ام خواهد شد. من به دعوت سفارت آلمان به ایران آمدم و 25 امین سالگرد اتحاد آلمان دلیل خوبی برای عمیق تر کردن تبادلات فرهنگی دو کشور بود.

او در خصوص انتخاب برج آزادی برای این کار گفت: من پیشنهادهای مختلفی دریافت کردم و پس از بررسی تمام آنها این بنا را به خاطر معماری خاص و هنری اش انتخاب کردم. برج آزادی از نظر موضوعی حالت دروازه دارد و می تواند محل تلاقی باشد چرا که از نظر نوع معماری حالت سمبلیک و نمادی دارد.

آنیکا هندرسون، هنرمندی که برای این اجرا آهنگسازی کرده است نیز در سخنانی کوتاه گفت: بسیار خوشحال هستم و این باعث افتخار من است که این موسیقی را برای روز اول اجرا آهنگسازی کرده ام.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    به نظرم ايده خيلي خوبيه ، اين ايده تو درياچه چيتگر با نور پردازي و آبنما ها و موزيكي لايت واقعا قشنگ و مورد استقبال ميشه
  • بی نام IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    چرا فقط دو روز است؟ آيا نمي توان همه روزهاي سال اينكار را انجام داد؟