ایرنا نوشت: ستاد فرماندهی ارتش ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد، جنگنده - بمب افکن های نیروی هوایی این کشور 17 موضع حزب غیرقانونی کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) در شمال عراق را بمباران کردند.

به گزارش تلویزیون دولتی ترکیه، این عملیات بامداد یکشنبه با مشارکت 9 فروند جنگنده اف 16 صورت گرفت. این عملیات ها در مناطق سینات، هافتانین، متینا و ارتفاعات قندیل در شمال عراق صورت گرفت.

عملیات برون مرزی ترکیه در شمال عراق در حالی ادامه دارد که بغداد این حملات را نقض حاکمیت ملی و تجاوز به خاک خود ارزیابی می کند.  تلویزیون دولتی ترکیه به شمار کشته شدگان در این عملیات ها اشاره نکرده است.

ارتش ترکیه در بیشتر مواقع بعداز گذشت چند روز از عملیات برون مرزی و به دنبال کسب اطلاعات زمینی و تصویری برداری هوایی از نتیجه عملیات، در خصوص دستاوردهای عملیات اطلاعیه صادر می کند.

درگیری ها در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه از حدود سه ماه گذشته به دنبال کشته شدن دو مامور پلیس ترکیه در منطقه مرزی با سوریه و پس از یک دوره سه ساله آتش بس شروع شده است.

دولت ترکیه از آن تاریخ به بعد با تعلیق آنچه که فرایند حل مساله کرد نامیده می شد، دوباره با رویکرد امنیتی ولی این بار با شدت بیشتری برای پاکسازی عناصر پ.ک.ک در داخل خاک عراق و از بین بردن مناطق تجمع نیرو و امکانات لجستیکی و مهمات پ.ک.ک در شمال این کشور را شروع کرده است.

خبرگزاری رسمی ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که 132نیروی دولتی و هزار و 396مخالف کرد در درگیری های مسلحانه ترکیه کشته شدند.

برپایه این گزارش، در درگیریهای مسلحانه عناصر پ.ک.ک با نظامیان ترکیه در داخل خاک ترکیه و بمباران پایگاه های این گروه توسط جنگنده های ترکیه در 85 روز گذشته، 132نیروی امنیتی و یک هزار و 396 کرد پ.ک.ک کشته شدند.
احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه به تازگی گفته که ارتش ترکیه تا پاکسازی کامل پ.ک.ک و تامین امنیت و نظم اجتماعی در مناطق یادشده به عملیات قهری علیه این گروه ادامه خواهد داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =