8 میلیارد تومان درآمد سالانه گلیم‌بافان گیلانی

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان: 8 میلیارد تومان درآمد سالانه گلیم‌بافان گیلانی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ سلمان شاه محمدی معاون صنایع دستی این اداره کل در تشریح این مطلب اظهار داشت: گلیم بالاترین حجم تولید صنایع دستی را به خود اختصاص داده است که سالانه بیش از 8 میلیارد تومان درآمد بافندگان این صنعت دستی خوش رنگ و نقش است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 3300نفر در گیلان به بافت گلیم اشتغال دارند، گفت: شهرهای آستارا و تالش از مهم‌ترین شهرهایی هستند که در آن‌ها بافت گلیم رواج دارد.

شاه محمدی خاطرنشان کرد: قیمت هر قطعه گلیم باتوجه به ابعاد, جنس و طرحی که دارد از 60 هزار تومان تا یک میلیون و دویست هزارتومان به‌فروش می‌رسد.

وی به مشکلات این هنر دستی هم اشاره کرد و افزود: گران بودن قیمت مواد اولیه, دشواری رنگ آمیزی و کم رونق بودن بازار فروش با توجه به فعالیت هنرمندان این هنر دستی از مشکلات اصلی گلیم‌بافان گیلانی است.

این مسئولان تصریح نمود: سال گذشته 130 میلیون تومان تسهیلات به گلیم بافان دادیم که امسال قراراست این مبلغ به 200 میلیون تومان برسد.

در شهرستان رضوانشهر جاجیم هم بافته می‌شود که با توجه به بافت سخت این هنر دستی تنها ده نفر در این رشته مشغول به فعالیت هستند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =