تسنیم نوشت: وزیر اسبق اطلاعات گفت: کمترین مسئولیت عربستان این است که با کمیته حقیقت‌یاب همکاری کند البته هر کاری کنند این ننگ از دامن سعودی‌ها پاک نمی‌شود یا جنایاتی که سعودی‌ها در یمن انجام می‌دهند.

 حجت‌الاسلام محمدی ری‌شهری وزیر اسبق اطلاعات در حاشیه مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه منا با اشاره به بی‌تدبیری و عدم مدیریت آل سعود اظهار داشت: بی‌تردید آنچه سبب حادثه منا شد سهل‌انگاری مسئولان رده‌بالای سعودی است، مسئله این است که اعمال جمرات مسیر حادثه‌خیزی دارد و آیا نباید برای این امر پیش‌بینی انجام می‌شد.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در حج با بیان اینکه چرا دولت سعودی با تجربه اینکه احتمال وقوع چنین حادثه‌ای است از افراد بی‌تجربه استفاده کرد و یا چرا با جانباختگان و حجاج بیت‌الله الحرام اینگونه برخورد کرد، گفت: اگر هشدار مقام معظم رهبری نبود معلوم نمی‌شد که پیکر حجاج ما به ایران بازمی‌گشت یا خیر.

وی تصریح کرد: سعودی‌ها برای جان انسان‌ها ارزش قائل نبودند و الا این همه کشتار در یمن نمی‌کردند، جنایات این حکومت ننگین از جنایات صهیونیست‌ها بدتر است زیرا آنها ادعای خادم‌الحرمینی ندارند.

ری‌شهری تاکید کرد: کمترین مسئولیت عربستان این است که با کمیته حقیقت‌یاب همکاری کند البته هر کاری کنند این ننگ از دامن سعودی‌ها پاک نمی‌شود یا جنایاتی که سعودی‌ها در یمن انجام می‌دهند.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =