تسنیم نوشت: وزیر تعاون درباره مسکن اجتماعی گفت: مسیر در ساخت مسکن اجتماعی طولانی است. مسکن اجتماعی را در جلساتی با معاون مسکن وزارت راه پیگیری می‌کنیم و مقرر شده است از محل هدفمندی یارانه‌ها بخشی از این پول صرف مسکن شود.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه همایش بین المللی مزیت‌ها و ظرفیت‌های تعاونی در توسعه اقتصادی در جمع خبرنگاران درباره مسکن مهر، اظهار داشت: ساخت یک میلیون و 400 هزار مسکن مهر بر عهده بخش تعاون بود. در راستای صحبت‌هایی که با آخوندی وزیر راه داشتیم 950 هزار واحد را تاکنون تحویل داده‌ایم.

وی ادامه داد: تعداد باقیمانده را تا پایان سال 95 تحول خواهیم داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای را در راستای مسکن اجتماعی و حمایتی با وزارت راه منعقد کردیم، گفت: مقرر شد بحث ساخت مسکن اجتماعی و حمایتی به بخش تعاون واگذار شود.

ربیعی تأکید کرد: بحث مسکن کارگری را با اتحادیه تعاونی مسکن کارگری دنبال می‌کنیم و در بخش بازنشستگی به دنبال ایجاد تعاونی هستیم.

وی با بیان اینکه فرد در این قسمت یک مقدار پول را می‌آورد و به کمک صندوق بازنشستگی به عنوان سپرده اولیه در بانک مسکن گذاشته و دو برابر آن وام پرداخت می‌شود، افزود: از دیگر مباحث ما منازل نیمه ساخته و نیمه آماده‌ای است که توان تکمیل آن وجود ندارد که آنها را دنبال خواهیم کرد.

ربیعی در ادامه به اقدام مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت راه درباره مسکن معلولان خبر داد و گفت: سازمان‌های متولی مانند کمیته امداد و بهزیستی با همکاری وزارت کار و وزارت راه این موضوع راپیگیری می‌کنند که تا سال 95 ثمره آن دیده خواهد شد.

وی درباره مسکن اجتماعی افزود: مسیر در ساخت مسکن اجتماعی طولانی است مسکن اجتماعی را در جلساتی با معاون مسکن وزارت راه پیگیری می‌کنیم و مقرر شده است از محل هدفمندی یارانه‌ها بخشی از این پول صرف مسکن شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: منتظر هستیم گشایشی صورت گیرد تا از محل هدفمندی یارانه‌ها این کار را انجام دهیم. البته در جلسه گذشته شورای پول و اعتبار 5 هزار میلیارد برای بخش مسکن تصویب شد که پیگیر آن هستیم.

ربیعی در واکنش به آمار اشتغالزایی تأکید کرد: برخی رسانه‌ها آمار اشتغالزایی را زیر سوال می‌برند. درصورتی که آمارهای تأمین اجتماعی ایجاد هفتصد هزار شغل را تأیید می‌کند.

وی با بیان اینکه همواره نسبت شغل رسمی به غیر رسمی نسبت دو به یک بوده است، گفت: در حال حاضر 22 میلیون شاغل داریم که تنها 15 میلیون دارای دفترچه تأمین اجتماعی هستند و این نشان دهنده این است که حدود 7 میلیون شغل هنوز دفترچه تأمین اجتماعی ندارند و به سمت رسمی شدن پیش نرفتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید براینکه تمامی مشاغل ایجاد شده درسال 93 در زمینه‌های بنگاه‌های کوچک، خرد و مشاغل خانگی بوده است تأکید کرد: زمانی که روی کار آمدم تمام تأکیدم براین بوده که آمارسازی در زمینه اشتغال صحیح باشد و خوشبختانه بر آمارهایی اکتفا می‌‌کنیم که مطابق اسناد سازمان‌ها است.

ربیعی با بیان اینکه بخشی از مشاغل با همکاری کمیته امداد و بسیج ایجاد شده است، افزود: در زمینه گردشگری شرایط برای ایجاد شغل محیا است و صندوق کارآفرینی امید نیز می‌تواند تمهیدات لازم برای ایجاد شغل را محیا کند. خالص ایجاد شغل درسال 93، 400 هزار بوده یعنی 400 هزار دفترچه بیمه اجباری صادر شده است که این موضوع نشان دهنده ایجاد اشتغال است.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    1 1
    چه ربطی داره ... این همه پول بلوکه شده برگشته این همه مفسد اقتصادی گرفتن با ااون این همه مالیات و زیاد کردن .... با اونا این کار و بکنین یارانه یارانه .... مردم بدبخت
    • بابک IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      0 0
      به جای اینکه بگید این همه، بگید چقدر. حساب کنید که مقدار پول های بلوکه شده و مفسده با هم چقدره؟ بعد با رقم کلی یارانه مقایسه کنید.