رئیس مجلس به عنوان موافق از طرح دو فوریتی« اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام » سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی تلاش کرد به منتقدان این طرح پاسخ دهد. او گفت: می گویند که طرح ارتباطی به گزارش کمسیون ندارد. در حالی که عکس این مطلب درست است. صفحه 19 گزارش را ملاحظه کنید نوشته باید طرح دوفوریتی بیاید.

وی خطاب به حداد عادل گفت: مگر ما صحبت نکردیم که سه نفر از فراکسیون اصولگرایان و سه نفر از کمیسیون رهروان بنشیند و طرحی را آماده کنند. آقایان زارعی، بذرپاش، توکلی، حقیقت پور، بروجردی دو جلسه گذاشتند و دیروز در جلسه  نهایی من هم بودم و نهایی شد.

لاریجانی ادامه داد: می گویند چرا عجله دارید؟ هر کسی از مناسبات بین المللی خبر داشته باشد، می داند که ما زمان نداریم. ما فکر می کردیم کنگره وتو می کند و ما زمان داریم اما نشد و اکنون دیگر زمان  نداریم. هر چه تاخیر شود به ضرر ماست.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: این طرح با برخی از بندها مغایرت دارد، عکسش است. مثلا تاکید کردیم که بازدید نظامی نباید باشد. شورای عالی امنیت ملی باید زطرحی دهد و جلوی نفوذ سیاسی گرفته شود. یا گفته شده اگر شروع به تهدید کنند باید رفتار ما عوض شود. یا  از الزامات ما این است که لغو تمامی تحریم ها را باید مشاهده کنیم و شورای عالی امنیت ملی نظارت کند. گفته ایم ما سلاح هسته ای نمی سازیم اما پدافند هسته ای باید داشته باشیم و در این زمینه تاکید کرده ایم. همچنین در طرح گفته ایم به هر بهانه ای تحریم ها را احیا کنند، برجام برای خودشان می ماند و ایران راه خودش را می رود.


29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    349 4
    چه دل بزرگی داری آقای لاریجانی ... مگه ایشون در جریان استیضاح قول شرف نداد که مرتضوی استعفا میکنه؟ بازهم اعتماد کردی به قول ایشون؟
    • علیرضا A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
      3 26
      اون مرتضوی بود وه قول داد نه حداد
  • حمید A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    272 5
    متاسفم که برخی نمایندگان تندرو با سیاسی کاری و اغراض سیاسی و گروهی . می خواهند زمان را عقب ببرند و به منافع اکثریت مردم و منافع ملی ضربه بزنند. هر روزی که در اجرای برجام و لغو تحریمها تاخیر بیفتد زیان روزانه اش بر گردن این نمایندگان کارشکن خواهد بود.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
      181 5
      اینا فقط میخوان مردم رو از انتخابات دلسرد کنن تا دوباره رای بیارن
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    227 9
    مقصر خودمون هستیم که با مشارکت کم باعث شدیم جماعت دلواپس با حداقل پایگاه مردمی نماینده مردم بشن
    • مهیار A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
      131 6
      وقتی اکثریت نامزدها دلواپس بودند چه فرقی می کرد
  • محمد حسن IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    137 8
    تیم ظریف و روحانی خیلی برای نجات ما زحمت کشیدن مردم شریف لطفاً در اظهار نظر های خود صریحاً جواب این عده قلیل رو بدهید نیرو انتظامی با تجمع کنند گان برخورد قانونی کند ما به دنبال قانون هستیم و آرامش اینها دنبال منافع خود و جنگ و کشتار هستند لطفا مردم جواب این نمایندگان را بدهند کم ذلت این سال های تحریم را نکشیدیم که این ها می خواهند بهمش بریزند اگر لازم ااست رهبر معظم و با اقتدار که جان ما به فدایش می باشد نظر صریح خود را بیان دارند و اگر حتی لازم است همه پرسی ترتیب دهند تا ملت جواب این عده خود خواه را بدهند
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    107 3
    خدایا تو به داد این ملت برس
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    22 3
    مردم دشمناشونو می شناسن و به موقع عمل می کنند، دلواپسان عزیز خوب خودتونو نشون می دید
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    21 2
    نمیشه این انتخابات مجلس را زودتر برکزار کنید
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    21 2
    بابا همه میدانند اینها که نماینده ملت نیستند اگر واقعا مسیولین هستند که دلشان به این ملت میسوزد ....تمامش کنید اگر نیاز هست به همه پرسی بگذارید ببینید چه جوابی میشنوند از این مردم
  • اصلان A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    17 2
    نمی دانم مثل اینکه منافع آقایان از منافع ملت ومملکت جداست وصدای خرد شدن استخوان های کمر وکتف مردم در زیر بار سنگین هزینه زندگی رانمی شنوند ودائم ازمرگ ومشکلات دیگران حرف می زنند و حالا هم دست دست می کنند شاید فرجی بشودوبرجام اجرایی نشود تا آقایان خوشان خوشانشان شود مردم کیلو چنده؟
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    18 1
    لاریجانی بنده خدا راست می گه هر چقدر طول بکشه به ضرر خودمونه ....
  • مجتبی حسین نیا IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    28 2
    سال 91 حداد عدل: قول شرف می دهم مرتضوی استعفا دهد. یک روز بعد: مرتضوی استعفا نداد. حالا چطور انتظار دارید ایشان به قول و قرار پایبند باشد