ایرنا نوشت:سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از چاپ و توزیع طرح دو فوریتی در مورد برجام بین نمایندگان خبر داد.

عبدالرضا مصری در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: این طرح دو فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در اجرای برجام است که امروز در بین نمایندگان توزیع شده است.
وی ادامه داد: طرح دو فوریتی درمورد برجام قرار است در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی شود.
عضو هیات رییسه مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که باتوجه به دستور کار قرار داشتن این طرح دو فوریتی آیا نمایندگان امروز در مراسم تشییع پیکر جانباختگان منا شرکت می کنند، گفت: در صورت اتمام دستور کار، نمایندگان در مراسم تشییع شرکت می کنند ولی در غیر این صورت تعدادی از نمایندگان به نمایندگی از مجلس در تشییع پیکر جانباختگان منا حضور می یابند.
به گزارش ایرنا، طرح دو فوریتی درمورد برجام شامل چندین محور اساسی و مهم است، یکی از محورهای این طرح دو فوریتی تاکید بر توسعه موشکی، دفاعی و پدافند مراکز هسته ای کشور است.
در این طرح به دولت اجازه داده می شود بر اساس قانون اساسی و خطوط قرمز نظام برخی امور را در اجرای برجام انجام دهد.
همچنین در این طرح دو فوریتی ذکر شده که در صورت بدعهدی آمریکا و غرب در اجرای برجام، جمهوری اسلامی ایران از این توافق خارج شده و به شرایط قبلی خود بازمی گردد.
در ادامه این طرح، اجرای مفاد برجام از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران منوط به اجرای کامل برجام از سوی 1+5 شده است، از طرف دیگر دولت موظف است در صورت که طرف غربی برای اجرای برجام همکاری نکرد، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.
همچنین دولت موظف است که چشم انداز تجاری سازی فعالیت هسته ای و بحث تحقیق و توسعه را انجام دهد، حفاظت و اطلاعات از مراکز هسته ای به ویژه در بحث بازرسی بازرسان آژانس از این مراکز بخشی دیگر از مفاد این طرح است.
بر اساس این طرح دو فوریتی، دولت و نیروهای مسلح موظف هستند که در مقابل تروریسم به ویژه در بحث پدافند هسته ای تدابیر لازم را داشته باشد، از طرف دیگر تمام دستگاه مکلف به مقابله با نفوذ دشمن از بخش های مختلف شدند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =