ایرنا نوشت: 'دنیس هیلی'، سیاستمدار کهنه کار انگلیسی از حزب کارگر و وزیر پیشین دفاع و دارایی این کشور معروف به 'مرد روزهای سخت پس از جنگ' در سن 98 سالگی در منزلش دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا، به دنبال اعلام فوت 'دنیس هیلی ' توسط خانواده اش ؛ شماری از شخصیت های انگلیسی شامگاه شنبه فوت وی را به بازماندگانش تسلیت گفتند.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی به خانواده 'دنیس هیلی ' گفت: ما یک شخصیت بزرگ سیاسی پسا جنگ را از دست دادیم.
جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر نیز در پیامی که در صفحه توییترش منتشر کرد، نوشت: دنیس هلی یک شخصیت بزرگ برای حزب کارگر بود که سابقه خدمات وی گواهی بر تعهدش به حزب و کشور به حساب می آید.
دیگر شخصیت های سیاسی انگلیسی نیز فوت این سیاستمدار کهنه کار انگلیسی را تسلیت گفتند.
'لرد هیلی 'متولد 30 اگوست 1917 میلادی در منطقه یورکشایر است که پس از کنار گذاشتن لباس نظامی اش پس از جنگ جهانی دوم، در سال 1952 پا به عرصه سیاست نهاد.
وی در سال های 1964 الی 1970 به عنوان وزیر دفاع و در سالهای 1974 الی 1979 به عنوان وزیر دارایی در کابینه ‘هارولد ویلسون' نخست وزیر وقت انگلیس خدمت کرده است.
هیلی در جریان رقابت های انتخاباتی رهبری درون حزبی اش از مایکل فوت در سال 1980 شکست خورد و به مدت سه سال به عنوان معاون حزب کارگر انتخاب شد.
وی بقیه سابقه سیاسی اش را به عنوان وزیر خارجه کابینه در سایه تا سال 1987 خدمت کرد و از آن پس تا سال 1992 صرفا به نمایندگی مجلس عوام اکتفا نمود.
وی پس از 40 سال نمایندگی در مجلس عوام، در سال 1992 پس از آنکه بازنشسته شد به نمایندگی مجلس اعیان انگلیس پیوست.
گفته می شود، در دورانی که ‘هیلی' وزیر دارایی بوده است، اقتصاد تحت فشار انگلیس را با دریافت وامی از سوی صندوق بین المللی پول نجات داده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =