برگزاری اولین کارگاه آموزشی زیست محیطی ، ویژه مربیان مهدکودک در خرم آباد

کارگاه آموزش مربیان مهد کودک با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان ،رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد و جمعی از مربیان مهد کودک خرم آباد در سالن کنفرانس این اداره برگزار گردید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست در جمع مربیان مهد کودک با بیان این مطلب که طبیعت بزرگترین مخزن مواد غذایی است گفت:زندگی همه ما وابسته به طبیعت است بنابراین باید قدر این نعمات را بدانیم و وظیفه پاسداشت ما از این نعمات حفاظت از آنهاست

مهرداد فتحی بیرانوند اظهار داشت:بهترین فرصت برای یادگیری و انتقال مطالب مفید ،دوران کودکیست پس این وظیفه شما مربیان را سنگین تر می کند تا در انتقال مطالب زیست محیطی به کودکان وظیفه و دین خود را به محیط زیست و طبیعت ادا کنید .

وی افزود :این اداره کل این آمادگی را دارد تا با حضور کارشناسان محیط زیست در موزه طبیعی این اداره گونه های جانوری استان را به کودکان لرستانی معرفی نماید تا کودکان بصورت رایگان از گونه های جانوری استان بازدید تا فرهنگ زیست محیطی در آنها نهادینه شود.

فتحی تصریح کرد : شما مربیان می توانید استفاده بهینه از کاغذ را به کودکان آموزش دهید و این بهترین آموزش محیط زیست است .

در ادامه رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد با بیان این مطلب که هدف از آموزش محیط زیست ، شناخت وظایف انسان نسبت به مسائل محیط زیست ، درک ارزشهای زیست محیطی ، حمایت از دیدگاه های حفاظتی و عدالت اجتماعی و همچنین تلاش در جلوگیری و یا حل مشکلات و معضلات محیط زیست هست گفت :امروزه در همه جای دنیا ،آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان در تأمین زمینه های رشد همه جانبه و شکوفایی استعداد های کودکان ،از حساسیت و ضرورت ویژه ای برخوردار است.

مهندس کامران فرمان پور افزود: شکل گیری نگرشها ،ارزشها،تعهد و مهارتهای مورد نیاز برای حفظ و پشتیبانی محیط زیست در افراد از سنین پایین آغاز میشود ،بنابراین مربیان به ویژه مربیان مهد کودکها نقش موثری در ایجاد الگوهای جدید رفتاری در کودکان خردسال برای انتخاب یک شیوه زندگی پایدار ایفاء میکنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد یکی از اهداف آموزشی در مهد کودک ها را آشنایی با محیط زیست ،انس و علاقه به طبیعت ،حفظ و حراست از آنها بیان نمود و گفت: مربیان می توانند آموزش کودکان را به سمت توجه به محیط زیست و زیبایی های آن مثل پارکها، جنگلها ،کوه ، دریا و رودخانه،تقویت روحیه مثبت و سرشار از علاقه نسبت به طبیعت ، حفظ و مراقبت از گلها و گیاهان و آب دادن به آنها ،خودداری از شکستن شاخه ها،کاشتن گل و درخت و حفظ و مراقبت از جانوران سوق دهند.

وی اظهار داشت : فرزندانمان را باید در سنین کودکی با مسائل محیط زیست و اجتناب کردن از آلودگی هوا ، آب و خاک آشنا نماییم تا در بزرگسالی شاهد تخریب محیط زیست نباشیم .

فرمان پور خطاب به مربیان مهد کودک گفت : با اجرای مهد کودک های سبز ،در شهر خرم آباد کودکانمان را محیط زیستی پرورش دهیم و از مطالب ، نقاشیها و اشعار محیط زیستی به آنها آموزش دهید .

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد اظهار داشت: این اداره نیز با حمایت و در نظر گرفتن جوایزی برای کودکانی که مفاهیم محیط زیست را بدرستی درک و اجرا نمایند از آنها تقدیر می نماید تا دلبستگی آنها به حفظ طبیعت و محیط زیست بیشتر شود.

لازم به ذکر است در پایان این کارگاه علاوه بر صدور گواهی برای مربیان مهد کودک ،مفاهیم و مطالب محیط زیستی توسط مدرسین و کارشناسان محیط زیست در خصوص چگونگی یادگیری و نحوه انتقال مفاهیم زیست محیطی به کودکان به آنها ارائه گردید

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =