مهر نوشت:رئیس مجلس شورای اسلامی از نامه‌اش به روسای بین‌المجالس اسلامی برای پیگیری فاجعه منا خبر داد و گفت: این فاجعه دردآور است و باید پیگیری‌های لازم انجام شود تا مجددا تکرار نشود.

علی لاریجانی  پس از گفتگوی دوجانبه با رئیس مجلس کرواسی در محل مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری مشترک با رسانه ها، با اشاره به دیدار و گفتگوهای صورت‌گرفته اظهار داشت: احساس من این است که زمینه همکاری های اقتصادی و علمی و فرهنگی خوبی میان ایران و کرواسی مهیاست.

وی افزود: در مذاکراتی که امروز داشتیم درباره راههای سرمایه گذاری مشترک و قلمروهای فعالیت تجار کروات بحث و قرار شد مذاکرات دو کشور هم در سطح اتاق بازرگانی و هم توسط وزرای مربوطه پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همکاری های علمی و دانشگاهی مورد علاقه دو طرف است؛ همچنین گسترش مراودات فرهنگی و هنری نیز زمینه دیگری است که میان دو کشور دنبال خواهد شد.

لاریجانی تصریح کرد: همکاری های پارلمانی میان دو کشور ایران و کرواسی بسیار صمیمانه است و ما از این ظرفیت برای گسترش سایر قلمروها استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مذاکرات ما نیز درباره مسائل منطقه ای و بحران های تروریسی ایجاد شده در منطقه بود که در این زمینه نیز همفکری خوبی داشتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، کرواسی را کشور دوست ایران و دارای سابقه تاریخی همکاری با ما خواند و تاکید کرد: بر این اساس امیدواریم سفر رئیس محترم مجلس کرواسی به ایران، نقش موثری در گسترش روابط دو کشور داشته باشد.

نماینده مردم قم در پاسخ به سئوالی در خصوص رایزنی‌هایش با رئیس‌ مجلس کرواسی در خصوص فاجعه منا، گفت: سئوالی که مطرح شد، نشان می‌دهد که روح جمعی ایران از حادثه منا غمناک و دردناک است.

لاریجانی ادامه داد: رئیس مجلس کرواسی در جریان حادثه قرار داشتند و اظهار لطف برای تسلیت داشتند.

وی تصریح کرد: خوشحالیم که بعد از این همه فراز و نشیب، پیکر این عزیزان در حال حمل به ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز بیش از ۱۰۰ پیکر جانباختگان حادثه منا به ایران بازگشت، گفت: امیدواریم بقیه پیکرهای مقدس نیز با احترام به ایران بازگردند و در مضجعی که برای‌شان در نظر گرفته می‌شود، دفن شوند.

لاریجانی از نامه‌اش به روسای بین‌المجالس اسلامی برای پیگیری فاجعه منا خبر داد و گفت: این فاجعه دردآور است و باید پیگیری‌های لازم انجام شود تا مجددا تکرار نشود.
29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =