ایرنا نوشت: جنگنده های آمریکا در راستای توافق این کشور با ترکیه تحت عنوان مبارزه با گروه تروریستی داعش پس از پایگاه اینجرلیک ترکیه در پایگاه دیاربکر در این کشور نیز مستقر شدند.

به گزارش پایگاه خبری 'خبر ترک' ،چند فروند جنگنده آمریکا به همراه یک هواپیمای نظامی باربری حامل مهمات از نوع C-17 دیروز ( جمعه) پس از فرود در فرودگاه پایگاه نظامی دیاربکر به ترکیه بازگشتند. 

خبرترک نوشت 50 نیروی نظامی آمریکایی نیز وارد این پایگاه شده اند. این در حالیست که ترکیه ماه گذشته اعلام کرد که در باره همکاری با ائتلاف ضد داعش با آمریکا به توافق رسیده است.
روزنامه زمان نیز روز گذشته نوشته بود : در روزهای اخیر ارتش آمریکا در حال اعزام نیرو و جنگنده به دیاربکر درجنوب شرق ترکیه است.
زمان نوشت، ژنرال فیلیپ بردلوف، فرمانده نیروهای نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و یکی از فرماندهان نیروهای هوایی آمریکا که در سخنرانی خود در کنفرانس همکاری ترکیه و آمریکا در واشنگتن گفت: در راستای مبارزه گسترده تر با داعش (گروه تروریستی ) ، آمریکا در اقدامی 300 نظامی ارتش این کشور و یک جنگنده را به دیاربکر اعزام کرده است.
وی اضافه کرد: در ادامه این انتقالات یک هلی کوپتر نظامی بسیار پیشرفته به نام Pawe Hawk، و یک هواپیمای C-130 که مخصوص انتقال مجروحین است نیز به دیابکر اعزام خواهد شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hadi IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    21 17
    خیلی جالبه ها خودشون حمایت میکنن ول میکنن مردمو بکشه بعد کلی نشست برگزار میکنن و لشکر میکشن اینجا تا نابودش کنن..سیاست خیلی کثیفه
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    21 19
    آره اومند سلاح های جدید را به داعشی ها برسانند و زخمی های داعشی را بر اثر بمباران روسیه به بیمارستان های ترکیه ببرند
  • بی نام A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    15 13
    ترکیه روباه صفت