ایرنا نوشت: مسکو اعلام کرد: ایران، روسیه، سوریه و عراق به عنوان اعضای تشکیل دهنده مرکز هماهنگی اطلاعاتی ضد داعش در بغداد، از حق رای برابر و حقوق مسوولیتی هم سطح در این مرکز برخوردارند.

سرلشکر «سرگئی کورالنکو» نماینده روسیه در مرکز ضد داعش بغداد گفت: تمامی اعضای تشکیل دهنده مرکز هماهنگی چهار کشور علیه گروه های تروریستی به عنوان یک ابتکار تاثیرگذار در مبارزه با تروریسم بویژه داعش توافق کردند که دارای حقوق کاری برابر باشند.
وی در مصاحبه با شبکه خبری «روسیه 24» افزود: در چارچوب توانایی و امکانات هر عضو، وظایف تخصصی و مقررات کاری در مرکز اطلاعاتی بغداد طراحی و تصویب خواهد شد تا بتوان به صورت منسجم در این زمینه کار کرد.
ماموریت مرکز اطلاعاتی ضد داعش در بغداد همکاری و هماهنگی منطقه ای برای مبارزه یکپارچه و کارآمدتر علیه تروریست ها اعلام شده است.
روسیه، سوریه، عراق و ایران هفته گذشته توافق کردند این مرکز مشترک اطلاعاتی با حضور نمایندگان ستادهای مشترک ارتش چهار کشور تشکیل شود و اطلاعات جمع آوری شده از وضعیت منطقه پس از بررسی و تحلیل در اختیار نهادهای ذیربط نیروهای مسلح کشورهای عضو قرار گیرد.
مسوولیت اداره این مرکز اطلاعاتی دوره ای خواهد بود که هر سه ماه، نماینده یکی از کشورهای عضو ریاست آن را برعهده خواهد گرفت.
با توجه به اینکه پس از گذشت سه روز از بمباران مواضع تروریست ها بویژه داعش در سوریه توسط جنگنده های روسی و درخواست شفاهی عراق برای همکاری مشابه با روسیه که با پاسخ مثبت اولیه این کشور مواجه شده، مرکز اطلاعاتی ضد داعش در بغداد می تواند در مبارزه با گروه های تروریستی در عراق نیز بسیار تاثیر داشته باشد.

52261
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    4 0
    عالیه
  • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    5 1
    بوی جنگ جهانی میاد اگه روسیه قالمون نذاره