۰ نفر
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

ایرنا نوشت: «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه پس از انتشار بیانیه مشترک هفت کشور غربی- عربی حامی تروریست های ضدسوری بویژه داعش برای توقف بمباران مواضع تروریست ها توسط جنگنده های روسی اعلام کرد:' مسکو در حال دفاع از سوری ها در برابر هجوم تروریست ها است.'

مدودیف امروز (شنبه) در مصاحبه با شبکه خبری «روسیه 24» گفت:' مبارزه ما با تروریست ها در خارج از مرزها برای دفاع از ملت سوریه و جلوگیری از گسترش تروریسم به روسیه است و در این راه هزینه های زیادی می دهیم، اما لازم است با این پدیده در منطقه شکل گیری به صورت قاطع مبارزه کرد.'
وی با مهم خواندن تاثیر انجام عملیات بمباران مواضع تروریست ها بر ارتقای آمادگی نیروهای مسلح روسیه، افزود: ' روس ها تجربه تلخی از تروریسم در سرزمین خود دارند و می خواهیم مانع تکرار چنین اقداماتی شویم.'
هفت کشور اصلی سازمان دهنده اقدام های تروریستی ضدسوری، دیروز (جمعه) از روسیه خواستند به بمباران مواضع تروریست ها بویژه داعش در سوریه پایان دهد.
در این بیانیه فرانسه، آلمان، قطر، عربستان، انگلیس، آمریکا و ترکیه از روسیه خواستند عملیات در حال انجام علیه تروریست ها را در سوریه قطع کند.
در این اطلاعیه با ابراز نگرانی از ادامه فعالیت نظامی روسیه در سوریه، ادعا شده که حملات روسیه منجر به بروز تلفات بین غیرنظامیان شده است.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه درباره ادعای کشته شدن غیرنظامیان سوری در جریان بمباران ها، گفته است: ' چنین اخباری قبل از بلند شدن هواپیماهای روسی به آسمان منتشر شده بود.'
ارتش روسیه با درخواست رسمی سوریه و پس از دریافت مجوز پارلمانی، بمباران گسترده مواضع تروریست ها را در سوریه بویژه داعش آغاز کرده که براساس آخرین گزارش ها، تاکنون ضربات شدیدی به تروریست وارد شده و همزمان واکنش هایی را درپی داشته است.
سه شنبه گذشته وزارت دفاع روسیه فرمان پرواز حدود 60 فروند جنگنده سوخو برفراز آسمان سوریه و آتشباری مواضع تروریست ها را بویژه داعش صادر کرد که تاکنون چندین مرکز و موضع تروریست ها بمباران شده است.
در اقدامی دیگر و فقط یک روز بعد از این واقعه، اعلام شد که دو ناو جنگی روسیه نیز با یگان هایی از کماندوهای ویژه عملیات حفاظت از تجهیزات و تاسیسات نظامی بویژه برای ماموریت در پایگاه هوایی لاذقیه محل استقرار بمب افکن های روسی و پایگاه طرطوس راهی سوریه شدند.
پس از گذشت سه روز از بمباران مواضع تروریست ها بویژه داعش در سوریه توسط جنگنده های روسی، عراق خواستار همکاری مشابه با روسیه شده و مسکو اعلام کرده در صورت دریافت درخواست رسمی گسترش عملیات به مواضع تروریست ها در خاک عراق را بررسی می کند.
گروه کشورهای غربی و عربی امضا کننده بیانیه آنکارا، از پنج سال پیش با راهبرد براندازی، تظاهرات اصلاح طلبانه و آرام مردم سوریه را با تسلیح، تجهیز و اعزام تروریست های تندرو بویژه داعش و جبهه النصره به سمت درگیری های مسلحانه و کشتار مردم کشاندند.

52261
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    چی شده که روسیه تازه یادش افتاده با تروریستها مبارزه کنه؟ این قضیه بو داره.
    • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
      9 0
      براي اينكه بايد مهلت بده تا خود سوريه بفهمه كه بازيچه شده و داعشيها كلي مردم بيگناه رو سر ببرن تا مردم با دل و جون بخوان كه روسيه بياد كمكشون
  • سید IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    23 4
    روسیه دست قدرت پروردگاره که بعد از سلها قتل و جنایت داعشیان اضل تر از حیوانات وحشی به داد مردم بیگناه سوریه رسیده چرا بعضیا شکم درد میگیرن؟