جنگنده های سعودی در حملات هوایی خود علیه مناطق پراکنده در استان مأرب یمن از بمبهای فسفری استفاده کرد که به کارگیری آنها در سطح بین الملل ممنوع اعلام شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری سبأ، یک مقام محلی در این استان توضیح داد: جنگنده های متجاوز شش بار با حمله به منطقه صرواح منازل مسکونی و بازار آن را هدف قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی سعودی با بمب های فسفری کوهستان البلق در غرب شهر مأرب را بمباران کرد.
وی اظهار داشت: جنگنده های متجاوز همچنین بارها مناطق تبه المصاریه و ایدات الراء و الجفینه را مورد حمله قرار دادند.
عربستان و 9 کشور عربی دیگر از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که بر اثر آن نزدیک به پنج هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک به قتل رسیده اند.

عربستان با حمله به فقیرترین کشور عربی منطقه می خواهد عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کنند، جلوگیری کند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.
ارتش و نیروهای مردمی یمن که از فروردین ماه تاکنون مقابل تجاوز کشورهای عربی به رهبری عربستان مقاومت کرده و بیشتر شهرها را در اختیار خود دارند، در جبهه دیگری با گروه های تروریستی القاعده و داعش که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند، می جنگند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    2 0
    کاشکی تر و خشک با هم نمی سوختند .خدا لعنت کنند بانیان جنگ را .