ایسنا نوشت: جنگنده‌های روسیه در ادامه حملات خود در سوریه پایگاه‌های مخالفان سوری و تروریست‌های داعش در استان‌های ادلب و حماة را هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حملات جدید جنگنده‌های این کشور در سوریه یک پایگاه نظامی و مراکز تحت سیطره داعش در مناطق معرة النعمان و خان شیخون در حومه ادلب منهدم شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک کارگاه بزرگ بمب سازی در منطقه معرة‌ النعمان نیز در این حملات منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که جنگنده‌های روسی طی 24 ساعت اخیر 18 حمله هوایی را علیه 12 پایگاه تروریستی در استان رقه، حماة، ادلب و حلب انجام دادند و در نخستین حملات این جنگنده‌ها به استان رقه 12 داعشی کشته شدند.

حملات هوایی روسیه در سوریه از روز چهارشنبه آغاز شد و مسکو اعلام کرده که حملات هوایی روسیه گروه‌های تروریستی را هدف قرار می‌دهد.

جنگنده‌های روسی همچنین پنج حمله به شهرک الطامنة در حومه شمالی حماة و مناطقی در دشت الغاب که تحت کنترل النصره است انجام دادند.

مخالفان مدعی هستند که این جنگنده‌ها برای نخستین بار اردوگاه آوارگان در حومه لاذقیه در نزدیکی مرز با ترکیه را هدف قرار داده‌اند که موجب زخمی شدن تعدادی از سوری‌ها شده است.

آنها می‌گویند جنگنده‌های روسیه با نقض حریم هوایی ترکیه روستای الیمضیة را بمباران کردند. مخالفان مسلح در حومه لاذقیه نیز با موشک گراد در واکنش به حملات روسیه فرودگاه حمیمیم، پایگاهی که نیروهای روسی در آن مستقر شده‌اند را هدف قرار دادند.

به گفته منابع سوری، تعداد زیادی از نیروهای روسی به پادگان‌های صلنفة و البسیط در نزدیکی مناطق تحت تصرف مخالفان رسیده‌اند و تانک‌ها و تجهیزات نظامی جدیدی را به این پایگاه‌ها منتقل کرده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    10 62
    سوریه گورستان روس های متجاوز.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    41 4
    خوشم اومد حال ترکیه گرفته شد. شرایط جدیدی در منطقه در حال شکل گرفتن است.ممکن است کمربند نظامی روسیه ، ایران ، عراق ، سوریه در حال شکل گرفتن باشد. اوباما با بیرون بردن نیروهای خود از عراق نفوذ خود را در این منطقه از دست داد.
  • ایرانی IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    10 2
    روسیه کار دزستی انجام داده باید زودتر از اینها اینکار را میکرد