فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز امتداد راه شهدا در عرصه تامین امنیت و آرامش در تمام کشور است و راه ایثار و شهادت در نیروی انتظامی باز است.

به گزارش ایسنا؛ سردار حسین اشتری صبح امروز در آیین صبحگاه نیروی انتظامی که به مناسبت آغاز هفته ناجا در ستاد مرکزی پلیس کشور برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، خاطرنشان کرد: در آن ایام نیروهای مسلح به دنیا ثابت کردند که برای دفاع از امام خود همه جانبه ایستاده‌اند. آنان هشت سال افتخار آفریدند و پیشرفت‌هایی که امروز درکشور رخ داده مرهون مجاهدت‌ها و ایستادگی‌های این عزیزان است که در عرصه‌های مختلف نمود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه رزمندگان درس بزرگی به جهانیان دادند، اظهار کرد: آنان با کمترین امکانات در مقابل بیشترین تجهیزات ایستادگی کردند چرا که دارای پشتوانه‌ای مردمی بوده و از هدایت رهبری چون حضرت امام خمینی برخوردار بودند امروز نیز در عرصه‌های مختلف جوانان ما با همین روحیه فعالیت می‌کنند و در حال دفاع در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و... هستند. به طوری که از دستاوردهای آنان ما شاهد رشد و شکوفایی کشورمان در تمام عرصه‌ها بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه این روحیه و مدیریت جهادی باید در تمام مدیران به ویژه فرماندهان ناجا وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: امروز نیز امتداد راه شهدا در عرصه تامین امنیت و آرامش در تمام کشور است و راه ایثار و شهادت در نیروی انتظامی باز است و ما امیدواریم با این روحیه جهادی بتوانیم بر مشکلات فائق بیاییم.

بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی حکام سعودی بیش از گذشته بر جهانیان ثابت شد

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنانش به فاجعه منا و کشته و مجروح شدن هزاران تن از حاجیان حرم امن الهی اشاره کرد و افزود: تسلیت می‌گویم به هموطنانم و مسلمانان سراسر جهان این ضایعه را همچنین به امام زمان و مقام معظم رهبری نیز باید تسلیت گفت. مسلمانان در این عید عزادار شدند و این اتفاق، بی‌لیاقتی وبی‌کفایتی حکام سعودی را بر دنیا و جهان اسلام ثابت کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امیدوارم دولت و حکام سعودی سر عقل بیایند و همکاری مناسبی با سایر کشورهای اسلامی داشته باشند، اظها‌رکرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه و تهدیدی که ایشان با آن ادبیات زیبا کردند، تاثیر زیادی داشت و در پلیس نیز به دنبال چنین الگویی هستیم که بتوان با ادبیات و بدون استفاده از تجهیزات تاثیرگذاری زیادی در مردم داشته باشیم.

سردار اشتری همچنین اظهار امیدواری کرد که روند بازگشت زائران و پیکر جانباختگان حادثه منا با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود به گرامی داشت هفته‌ "ناجا" اشاره کرد و یادآور شد: این هفته‌ فرصتی برای ارائه خدمات بیشتر از سوی همکاران خدوم من به شهروندان است و گرچه همواره نیروهای پلیس از مرز تا داخل شهرها از آماده باش برخوردار هستند ، ولی این هفته‌ "هفته‌ آمادگی نیروهای پلیس" نیز محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان این که هفته‌ ناجا را به سبز پوشان عظیم نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور تبریک می گویم ، ا‌دا‌مه‌ داد: شعاری که امسال برای هفته‌ "نیروی انتظامی" انتخاب شده است "اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی و امنیت و آرامش " است و ما باید این کار را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی به تعبیر فرمانده معظم کل قوا از نیروی انتظامی اشاره کرد و خاطر‌ نشان کرد: به تعبیری مقام معظم رهبری ناجا مظهر حاکمیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، اما باید با اقتدار توام با رفعت و مهربانی رفتار کنیم.

اقتدار نرم در کنار اقتدار سخت

رییس پلیس کشور با اشاره به موضوع "اقتدار" در ادامه خاطر‌نشان کرد: اقتدار بر دو نوع است. یکی اقتدار سخت و دیگری اقتدار نرم است. اقتدار نیروی انتظامی از نظر ما اقتداری است که با مشارکت مردم و همکاری آحاد جامعه با این نیروی عظیم حاصل شود.

وی با بیان این که پیشگیری اجتماعی مقدم بر اقدامات انتظامی است، خاطر‌نشان کرد: آموزش سهم زیادی در پیشگیری و تحقق اقتدار نرم دارد. در این بین وزارت آموزش و پرورش با توجه به مسئولیتی که در هدایت بیش از 13 میلیون دانش‌آ‌مو‌ز‌ برعهده دارد نقش موثری داشته و می‌تواند کمک زیادی در همکاری با پلیس داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی ا‌دا‌مه‌ داد: پلیس اقتدار سخت را نیز خواهد داشت و با مخلان نظم و امنیت مقتدرانه برخورد خواهد کرد. ما با اقتدار از مرزها در برابر کسانی که قصد ایجاد ناامنی در مرز را داشته باشند می‌ایستیم. همچنین با قانون گریزان و افرادی که بخواهند اقدام به ایجاد شرارت، ناامنی و قانون شکنی کنند برخوردی مقتدرانه خواهیم داشت.

اشتری در ادامه سخنانش، یادآور شد: باید همدلی و همزبانی میان مدیران و کارکنان پلیس، مردم و نیروی انتظامی و میان پلیس و شهروندان وجود داشته باشد. ما وظیفه استقرار نظم و امنیت و ایجاد آرامش برای شهروندان را داریم و با کمک آنها در حوزه‌های مختلف عمل خواهیم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با یادآوری مسئولیت 26 دستگاه در تأمین امنیت و همراهی با پلیس نیز، اظها‌ر کرد: امروز به موضوع معیشت و صیانت از کارکنان خود نیز می پردازیم. ارتقاء سطح معیشتی کارکنان در دستور کار ما قرار دارد و در حد توان خود باید مشکلات آنها را نیز همچون مشکلات مردم رفع کنیم.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی امروز عزم و اراده جدی در این حوزه وجود دارد.

وی ارتقاء فضای معنوی و انقلابی در نیروی انتظامی را مورد اشاره قرار داد و خاطر‌ نشان کرد: در سال‌های اخیر این روند رشد داشته است و مورد تأیید مقام معظم رهبری بوده است؛ اما باید این روند ادامه داشته باشد و بیش از این پیشرفت کند.

وی در ادامه با اشاره به مأموریت‌های پلیس، توضیح داد: پلیس علاوه بر مأموریت خود که تأمین نظم و امنیت و آرامش مردم است وظیفه دفاع و پاسداری از ارزش‌های انقلاب را نیز برای خود متصور است. پلیس باید طراز انقلاب اسلامی باشد و امروزه این روند در نیروی انتظامی دیده می‌شود. البته در تحقق اهدافمان نیازمند همکاری و همراهی اصحاب رسانه و دیگر مسئولان هستیم.

مراسم صبح امروز (شنبه) از تعدادی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا قدردانی شد و پس از آن نیز یگان‌های مختلف نیروی انتظامی از جمله پلیس پیشگیری، یگان ویژه‌، پلیس افتخاری، پلیس راهور و ... رژه رفتند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463864

برچسب‌ها