اعتماد نوشت: علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همین‌طور عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام درباره اعتراض منتقدان توافق هسته‌ای گفت: «اینکه در کشور فضای نقد وجود داشته باشد باید موجب خوشحالی و سربلندی همگان باشد و ما انقلاب کردیم که اصلا به همین فضاهایی برسیم که اجازه اظهارنظر به مردم بدهد.»

وي در عين حال در پاسخ به اين سوال كه «با توجه به سخنان فرماندار تهران درباره بدون مجوز بودن اين تجمع، نظرتان راجع به ادامه آن چيست» افزود: «من از اين اظهارنظر به دليل عدم حضور در تهران اطلاع ندارم. اما به هر حال هر گونه حركتي بايد در چارچوب قانون باشد و ما نمي‌توانيم همزمان ادعاي ولايتمداري و دفاع از نظام را بكنيم و از آن طرف هم قانون را زير پا بگذاريم. اين يك تناقض است.»
وي افزود: «من اميدوارم كه به بهانه دفاع از برخي مسائل، اتفاقي نيفتد كه چارچوب‌هاي قانوني و مسووليت‌هاي ما در نظام مخدوش شوند.» بروجردي همچنين در پاسخ به سوالي درباره تاثير اين دست اعتراضات بر نتيجه بررسي‌هاي كميسيون ويژه برجام و خروجي مجلس درباره توافق هسته‌اي گفت: «به هر حال نظرات مختلفي در جامعه مطرح هست كه برخي هم البته نظر خود را با اين روش‌ها مطرح نمي‌كنند. اين بدان معنا نيست كه برجام در كشور مدافع و حامي ندارد. قطعا هم كميسيون ويژه و مجلس تحت تاثير يك رفتار خاص قرار نمي‌گيرد و ما سعي مي‌كنيم با توجه به تمام جوانب، نظر خود را اعلام كنيم.»

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =