ایسنا نوشت: رییس اورژانس کشور و رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ضمن بازدید از وضعیت درمان بیماران و مجروحان فاجعه منا در بیمارستان‌های پایتخت، جزییات روند درمان این حجاج را تشریح کردند.

دکتر امین صابری‌نیا در حاشیه عیادت از چند تن از مجروحان فاجعه منا در دو بیمارستان پایتخت، گفت: ما بیماران را به دوگروه تقسیم کرده‌ایم؛ کسانی که مشکلات تنفسی داشتند، قرار شد تحت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان شهدای یافت آباد قرار گیرند و تست‌های لازم را انجام دهند تا خیال‌مان از بیماری‌های خاص راحت باشد. خوشبختانه در بیمارستان‌هایی که بیماران و مجروحان فاجعه منا بستری شده‌اند، تست‌های مربوط به کرونا منفی شده است.

وی افزود: حجاجی که بستری شده‌اند از روند درمان راضی بوده‌اند و اقدامات هم به خوبی انجام شده است. سایر بیمارانی که از نظر علایم تنفسی مشکل نداشتند هم به بیمارستان محب کوثر منتقل شده‌اند.

صابری‌نیا درباره علت انتخاب بیمارستان شهدای یافت آباد برای حجاج بیمار دارای علایم تنفسی، گفت: این بیمارستان به خاطر داشتن تخت‌های ایزوله منفی برای این کار انتخاب شده است. درحال حاضر در این بیمارستان چهار تخت ایزوله منفی داریم و می‌توان وضعیت بیماران را راحت‌تر کنترل کرد. برای احترام به حجاج همه اتاق‌ها دو تخته هستند و تلاش کرده‌ایم وضعیت مناسبی را برای حجاج فراهم کنیم.

رییس اورژانس کشور، تعداد مجروحان منتقل شده به کشور را در مجموع 25 نفر به تهران و پنج نفر به استان‌های مازندران، گرگان و شیراز اعلام کرد.

وی ادامه داد: به توجه به دستور وزیر بهداشت، قراراست تمام حجاج تحت پوشش خدمات درمانی در بیمارستان‌ها قرار گیرند.

دکتر ناصر چرخساز، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در خصوص تمهیدات این سازمان برای انتقال پیکر جانباختگان فاجعه منا، گفت: منتظر هماهنگی‌های لازم برای انتقال اجساد هستیم و همه آمادگی‌های لازم را برای انتقال آنها به کشور آماده کرده‌ایم. با وزارت کشور، سازمان پزشکی قانونی، آرامگاه‌ها و سایر نهادها همکاری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا اقدامات لازم به خوبی انجام شده و تسکینی برای بازماندگان باشیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =