اقتصادنیوز نوشت: بررسی نرخ طلا و ارز در هفته جاری نشان از آن دارد که نرخ طلا در بازار داخلی تابع انس جهانی رفتار کرده و از سوی دیگر دلار خود را برای ورود به کانال 3500 تومان آماده می‌کند.

 

بازار طلا و ارز هفته جاری را با آرامی پشت سر گذاشت، هفته‌ای که در آن اولین نرخ دلار در آن 3415 تومان بود و نرخ پایانی هفته 3460 تومان در این بین بیشترین نرخ هفته در روز چهارشنبه به ارزش 3490 تومان به ثبت رسیده است،

بررسی نرخ‌های دلار در هفته جاری نشان از آن دارد که دلار کانال ارزشس 3300 تومان را رها کرده و چشم به آینده‌ای در کانال 3500 تومان دوخته است، کانال ارزشی که پیش بینی می‌شود تا زمان دستیابی نرخ دلار مبادلاتی به ارز 3 هزا رتومان هیچگاه مکان ثابتی برای دلار بازار آزاد نباشد.

در کنار نرخ دلار طلا در بازار جهانی با پشت سرگذاشتن جلسه اخیر فدرال رزرو آمریکا بازه نوسانی خود را شناخته و آنچنان فرار قیمتی را به ثبت نرسانده است، بعد از انتشار رسمی اخبار جلسه فدرال رزرو در روزهای پایانی هفته گذشته انس جهانی افزایش نرخ خود را به ثبت رساند و رفته رفته این افزایش را در بازار به دست فراموشی داد، افزایشی که پیش بینی می‌شود بعد از هر جلسه سردرگم تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا رخ دهد.

بررسی قیمت‌های ثبت شده از نرخ طلا در بازار داخلی نشان از آن دارد که ارزش انس جهانی توانسته تاثیر بیشتری نسبت به ارزش دلار بر نرخ طلای داخلی داشته باشد، نرخ طلا در هر گرم با تبعیت از نرخ انس جهانی روند نزولی را تا روز پنجشنبه به ثبت رسانده است، نرخی که هفته را با ارزش 94هزار تومان به پایان برد.

اما در بررسی نرخ سکه تمام می‌توان گفت که نرخ این سکه در کنار نرخ ارزش جهانی طلا از حجم عرضه و تقاضا نیز تبعیت داشته است، زیرا در روزی که انس جهانس به خواب یک روزه رفته بود این سکه افزایش اندکی را به ثبت رسانده است.

در این بین عدم تغییر قیمت سکه یک گرمی نیز قابل توجه است، کارشناسان بر این عقیده‌اند که نرخ این سکه با توجه به ارزش دلار و انس جهانی در بالاترین حد خود قرار گرفته است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    9 0
    کجاست پس احیای اررش پول ملی؟. همش حرف همش شعار
  • بی نام A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    7 0
    وضع معیشت مردم با افزابش قیمت دلار خیلی بد خواهد شد بانک مرکزی اگر قادر به باز گرداندن ارزش پول ملی نیست بهتره تعطیل کنه بره بشینه گوشه آفتاب
  • بی نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    5 1
    هرچی گرونتر به نفع دولت و صادر کنندگان. مردم معمولی ارز لازم ندارن. دولت می تونه قیمت مواد اولیه که با ارز وارد می شن رو از طریق عوارض گمرکی کنترل کنه.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    4 0
    با اجازه سپرده گذاران بانکی و سایر بزرگترها بلههههه
  • ایمان IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    2 0
    با شرایط فعلی و اوضاع بد بازارهمین مونده نرخ ارز افزایش پیدا کنه تا دوباره شاهد تورم شدید بشیم با این تفاوت که این دفعه هم تورم و گرانی و هم رکودبی سابقه بازار را شاهد هستیم و همین چند تا معامله ای هم که میشه تعطیل.....