ایرنا نوشت: رسانه های پاکستان روز جمعه از تصمیم این کشور برای به تعویق انداختن میزبانی یک اجلاس بین المللی مهم باعنوان اجلاس سازمان همکاری اسلامی در زمینه علوم و فناوری موسوم به اجلاس کامستک (Comstech) بنا به دلایل امنیتی خبر دادند. به احتمال زیاد میزبانی این اجلاس به یکی دیگر از کشورهای عضو واگذار خواهد شد.

وزارت امور خارجه پاکستان هم خبر به تعویق افتادن برگزاری این اجلاس را تایید کرده است.
پاکستان در سال 2013 درخواست کرد تا میزبانی این اجلاس بین المللی به اسلام آباد واگذار شود و سازمان همکاری اسلامی نیز با درخواست پاکستان موافقت کرد.
قرار بود این اجلاس که تا کنون نزدیک به 40 کشور از اعضای سازمان همکاری اسلامی از جمله سران برخی کشورها برای شرکت در آن اعلام آمادگی کرده اند، روزهای نهم و دهم نوامبر سال جاری میلادی (18 و 19 آبان ماه) در اسلام آباد برگزار شود.

بعد از رخداد چند حادثه تروریستی بزرگ در پاکستان در یک سال اخیر از جمله حمله مرگبار به مدرسه پیشاور و نیز حمله مرگبار دو هفته پیش طالبان به یک پایگاه نیروی هوایی ارتش در نزدیکی پیشاور، دولت پاکستان به این نتیجه رسیده است که اوضاع امنیتی کشور برای برگزاری یک کنفرانس بزرگ بین المللی که قرار است سران برخی کشورها هم در آن حضور یابند، چندان مناسب نیست. شهر پیشاور در فاصله 140 کیلومتری اسلام آباد واقع شده است.

با توجه به شرایط امنیتی پاکستان، به احتمال زیاد سازمان همکاری اسلامی میزبانی اجلاس علوم وفناوری این سازمان را به یکی دیگر از کشورهای عضو واگذار خواهد کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی شخصا تا کنون از 55 کشور عضو برای شرکت در اجلاسی که قرار بود اسلام آباد میزبان آن باشد، دعوت کرده است و اکنون که پاکستان تنها در فاصله حدود یک ماه مانده به برگزاری این اجلاس، خود را از میزبانی کنار کشیده، این مساله موجب تعجب و رنجش مقامات سازمان همکاری اسلامی شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =