ایرنا نوشت: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: رسیدن به برجام نشانه موفقیت جمعی ایران و گروه 1+5 در شکل دهی یک الگوی همکاری جدید برای حل مشکلات بین المللی است که مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

لاوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت: دستاورد مذاکرات هسته ای ایران و طرف مقابل در کوتاه ترین زمان با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل زمان تایید شد و اقدامات معینی در چارچوب برجام در حال اجرا است.

وزیر خارجه روسیه همچنین با تاکید بر اجرای تعهد همه طرف های توافق، افزود: مشکلاتی در عرصه جهانی پیش می آید که باید روند توافق هایی مانند برجام را در باره مسائل جهانی تکرار کنیم. با موفقیت در همکاری جمعی بین ایران و 1+5 توانستیم به برجام دست یابیم که تجربه خوبی برای مسائل دیگر است.

وی در ادامه با اشاره به تنش موشکی بین روسیه و آمریکا و تصمیم این کشور برای استقرار سپر موشکی در کشورهای نزدیک خاک روسیه، اظهار کرد: بر خلاف روال برجام بین ایران و 1+5، طرف های غربی حاضر به مذاکره در مورد سپر موشکی نمی شوند.
لاوروف ادامه داد: «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه از سال 2007 پیشنهادهای مختلفی را به «جرج بوش» رییس جمهوری وقت آمریکا ارائه داد که برخلاف موافقت اولیه، برخلاف آن عمل شد.
مسکو اعلام کرده است که در صورت استقرار سامانه سپر موشکی آمریکا نزدیک خاک روسیه، سامانه موشکی پرقدرت اسکندر و بمب افکن های راهبردی خود را در نزدیک ترین نقطه به مواضع غرب مستقر خواهد کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =