واحد مرکزی خبر نوشت: وزیر خارجه دولت مستعفی یمن مدعی شد ایران از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی برای اجرای طرح های خود استفاده می کند.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن و وابسته به عربستان، ریاض یاسین در گفت و گو با این روزنامه با اشاره به توقیف مقادیری سلاحهای سنگین از حوثی ها و هواداران علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن مشابه سلاح هایی که از کشتی ایرانی جان محمد حوت توقیف شد گفت مقامات ایران در اظهارات خود تلاش می کنند جنایت های خود را در زمینه قاچاق و نیز همکاری خود را با کودتاچیان در یمن مخفی کنند این در حالی‌ است که نوع سلاح هایی که توسط نیروهای ائتلاف عربی مصادره شد، برای مردم یمن تازگی ندارد.

یاسین در گفت و گوی تلفنی با این روزنامه خاطرنشان کرد ایران تلاش می کند از برعهده گرفتن مسئولیت این حادثه شانه خالی کند و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی برای اجرایی شدن طرح های خود استفاده می کند. تاریخ مداخله ایران در مسائل یمن به کشتی جان محمد حوت محدود نمی شود بلکه موارد مهم تر قاچاق را نیز شامل می شود.

وی ادامه داد «کشتی جان محمد حوت برای ایرانی ها اهمیت چندانی ندارد اما این کشتی و سلاح های سنگین موجود در آن پیامی از طرف ایران به شورشیان با این مضمون است که ایران همچنان در جوار آنان حضور دارد و حمایت تسلیحاتی از آنان برای نجاتشان همچنان ادامه دارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =