۰ نفر
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۹

واحد مرکزی خبر نوشت: معاون امور حقوقى و بین المللى وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعاى وزیر امور خارجه عربستان مبنى بر سیاسى شدن واقعه منا گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال سیاسی کردن این حادثه نبوده و نیست بلکه مسئولیت‌پذیری و شفافیت کامل در مورد این حادثه را خواستار است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، وزیران امور خارجه عضو سازمان همکاری های اسلامی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کردند.
این نشست با هدف اعتراض به اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در حمله به مسجد القصی و تلاش در تغییر هویت اسلامی آن صورت گرفت.

در این نشست همچنین قطعنامه‌‌ وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در حمایت از فلسطین صادر شد.
معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان که ریاست هیئت ایرانی در این نشست را برعهده داشت، در واکنش به سخنان وزیر خارجه عربستان که در این جلسه از سیاسی شدن حادثه مکه انتقاد کرده بود، ضمن ابراز تسلیت به جهان اسلام خطاب به وزیر امور خارجه عربستان گفت: در این حادثه تاسف آور جان هزاران نفر از حجاج از دست رفته است که 464 نفر از آنها ایرانی بوده‌اند.

سیدعباس عراقچى افزود: پس ازگذشت هشت روز از این حادثه، نزدیک به 200 نفر از حجاج ایرانی همچنان مفقود هستند و اطلاعاتی در مورد سرنوشت آنها در اختیار خانواده‌های آنها قرار نگرفته است و متاسفانه احتمال می رود که همگی کشته شده باشند.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال سیاسی کردن این حادثه نبوده و نیست بلکه مسئولیت‌پذیری و شفافیت کامل در مورد این حادثه را خواستار است.

وى افزود: ما مى خواهیم عربستان با قبول مسئولیت خود و عمل به تبعات این مسئولیت، اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در آینده اتخاذ کند.

وزیر امور خارجه عربستان نیز در پاسخ گفت: ما نیز در پی شفافیت و تحقیق و بررسی موضوع هستیم و کسانی که قصور کرده‌اند، قطعا به مجازات خواهند رسید.

این مقام سعودى مدعى شد: ما درس‌های خود را از این حادثه گرفته‌ایم و همه ترتیبات لازم را برای جلوگیرى از تکرار چنین فجایعی در آینده بکار خواهیم گرفت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    287 8
    عراقچی ممنون از دفاع و سخنان متین شما.
    • محسن A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
      119 7
      این سعودیها اثبات کردن که جز زبان زورو و تحدید زبان دیگری نمیفهمند.
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    114 6
    از اول هم همینطور بود. ما در شوک جان باختگان بودیم و اینها هی قضا و قدر و خواست الهی و تقصیر خودشان بود می کردند. اگر مثل آدم رفتار می کردند و تقصیر خودشان را می پذیرفتند و موضوع را سیاسی نمی کردند کار به این کینه نمی کشید.
    • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
      40 3
      "دو صد گفته چون نیم کردار نیست" باید در عمل نشون بدن که تا به حال اینگونه نشده.
  • ناشناس IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    95 28
    این آدم بی ادب چون سایر مسئولین عربستان بی تجربه و دریده است . این احمقها فکر می کنند ایران مثل یمن و سوریه و جاهای دیگر است . وای بروز شما اگر حکم کنند که انتقام خون هزاران هزار آدم بی گناه در مکه و کشورهای دیگر را از شما بگیریم . خواهد دید که شیران غران ایران زمین چگونه تار و پود شما منافقین را در هم خواهیم پیچید .
    • هادی A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
      44 24
      بله در حرف زدن همه کار میشه کرد عمل کردن سخته.جناب عالی خیلی داغی یه نفس عمیق بکش بعد یکم فکر کن بعد حرف بزن .
  • محمد US ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    26 73
    چه مجادله ملویی.این اسمش مجادله نیست.از عراقچی انتظار بیشتری داریم.باید با جرات و جسارت جواب میداد نه با ترس و لرز.این وهابیت کثیف حالاحالاها مزاحم ما هستند