رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سعودی ها در کنترل حادثه منا بسیار بد عمل کردند.

علي لاريجاني در روستای شهدای سلفچگان با اشاره به مشکلات و معضلات منطقه‌ای به ویژه مسئله تروریسم و ضایعه منا گفت: به طور حتم فاجعه منا بسیار غم‌انگیز است. شاهد بودیم که دولت عربستان حتی در مسئله نگهداری پیکر حجاج نیزبد عمل کرد و بعد هم برای اعزام این پیکرها به ایران یک سری دردسرهایی را ایجاد کرد البته تیمی به ریاست وزیر بهداشت به عربستان اعزام شده و برای حل موضوعات تماس های مکرری بوجود آمده و امیدواریم موضوعات به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: به طور حتم حادثه منا در خاطره همه مسلمانان به ویژه ایرانیان خواهد ماند؛ همچنین سعودی‌ها با این عملکردشان حیثیت خود را در جهان اسلام تخریب کردند و ما در دولت و مجلس پیگیر این موضوعات هستیم.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و تدوین سند برجام یادآور شد: مسئله اصلی ما در مذاکرات این بود که هم دانش هسته‌ای و دستاوردهای آن باقی مانده و هم تحریم‌ها برداشته شود که این سیاست و تفکر درستی است.

لاریجانی ادامه داد: البته سند برجام در شرایط کنونی هم‌اکنون در مجلس در حال بررسی است و مراحل پایانی خود برای تصمیم‌گیری را طی می‌کند اما مردم باید توجه کنند و این را بدانند که دغدغه همه در موضوع هسته‌ای این بود که دانش و دستاوردهای هسته‌ای حفظ شده و زمینه توسعه دانش در این زمینه فراهم شود و یکی از محورهای اصلی و خطوط قرمز تیم مذاکره کننده در مذاکرات این بوده است؛ البته این سند پیچیدگی های خاص خود را داشته و برای فهم درست، دقت نظر می خواهد.

اهم سخنان وي را به نقل از ايسنا بخوانيد:

**در شرایط کنونی مشکلات دولت از نظر مالی زیاد است اما ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم که اعتبارات استاني اختصاص یابد.

**در شرایط کنونی مهمترین مسئله کشور موضوعات اقتصادی به ویژه بیکاری است. به طور حتم تا زمانی که در روستاها و شهرها سرمایه‌گذاری صورت نگیرد نمی‌توانیم به حل مشکلات اقتصادی و به تبع آن رفع بیکاری کمک کنیم. در سال های گذشته به خاطر شرایط کشور از جمله تحریم های ظالمانه و سوء مدیریت مدیران روند توسعه کشور کند شد اما امیدواریم به دستورات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رونق بار دیگر به تولید، اقتصاد و بخش‌های کشاورزی و صنعت برگردد تا در نهایت اشتغال جوانان ایجاد شود.

** چراکه به هر میزانی که واحدهای صنعتی و تولید کشور رشد پیدا کند به تبع آن بازار کار بوجود می‌آید.

**مقوله سرمایه‌گذاری یکی از محورهای اصلی برنامه ششم توسعه است. ما در نظر داریم که منابع اعتباری را برای پشتیبانی از تولیدکنندگان اختصاص دهیم زیرا حمایت از تولید موجب افزایش ثروت در کشور، رفع بیکاری، افزایش قدرت اقتصادی می‌شود.

** براساس چشم انداز باید رشد 8 درصدی داشته باشیم اما متأسفانه در شرایط کنونی رشد اقتصادی صفر و حتی منفی است البته سال گذشته رشد اقتصادی مثبت شد اما رکود بر این مسئله تأثیر گذاشت.

**اولویت اصلی کشور حمایت از تولید و مباحث اقتصادی است. به طور حتم اموری مانند فعالیت های سیاسی، فرهنگی و دیپلماسی باید به این حوزه کمک کند از این رو مهمترین نگرانی و دغدغه کشور مسئله اقتصادی بوده و بقیه موضوعات حول این مسئله است.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =