العالم نوشت: تروریستِ تکفیری لبنان، در بازجویی‌ها اعتراف کرد که برای ترور شماری از شخصیت‌های حزب الله، جنبش امل، گردان‌های مقاومت و افسرانی از ارتش لبنان، برنامه‌ریزی کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد الاسیر" سلفیِ تکفیری وابسته به سعودی، در مدت چند ماهی که از انظار متواری شده بود، موفق به تشکیل گروهک های تروریستی متعددی شد که شماری از آن ها متلاشی شدند، اما شماری دیگر به صورت گروهک های خفته، همچنان در انتظار فرصتی برای بروز هستند.

به نوشتۀ روزنامۀ لبنانی "الاخبار" این تروریست معروف لبنانی، در بازجویی ها اعتراف کرده که قصد انتقامجویی داشته و چند ماه بعد از جنگ عبرا، تصمیم گرفت شماری از شخصیت های حزب الله، جنبش امل، گردان های مقاومت و افسرانی از ارتش لبنان و برخی دیگر از شخصیت ها را ترور کند.

الاسیر به همین منظور، دو تن از افراد تحت امر خود به نامهای "شاهین سلیمان" و "معتصم قدروه" را مامور کرد تا گروهک هایی جدید تشکیل دهند و پس از تعیین اهداف، به جمع آوری اطلاعات به منظور ترور اشخاص مزبور بپردازند. پس از آن، توزیع گروهک ها و ماموریت ها آغاز شد. الاسیر، شماری از گروهک ها را نیز در مناطق دیگر، مامور کرد تا با اجاره کردن آپارتمان هایی در زاروب حشیشو، صیدا القدیمه و همچنین الشرحبیل، از آن ها برای انبار کردن سلاح و برگزاری جلساتِ توجیهی استفاده کنند.

در این میان، شعبۀ اطلاعات لبنان، شب گذشته، در منطقه البستان الکبیر در صیدا، انبار مهماتی کشف و ضبط کرد که حاوی مقادیر زیاد سلاح و بمب بود.

در تصاویرِ منتشر شده از سوی پلیس لبنان، مقادیر زیادی راکت، بمب های دستی و دستگاه های کنترل از راه دور مشاهده می شود که برای انفجارِ بمب هایی در نظر گرفته شده است که قرار بود از آن ها برای عملیات تروریستی استفاده شود. علاوه بر آن یک خمپاره انداز و گلوله های تانک و آر.پی.جی نیز در این انبار مهمات یافت شد. مقدار این سلاح ها و مهمات به حدی است که می توان با آن یک جنگ را آغاز کرد و این انبار مهمات، یکی از بزرگ ترین انبارهایی است که پلیس لبنان کشف و ضبط کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =