تسنیم نوشت: وزارت دفاع روسیه می‌گوید که کشورش عملیات‌های نظامی علیه داعش را در سوریه آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، وزارت دفاع روسیه می‌گوید که کشورش عملیات‌های نظامی علیه داعش را در سوریه آغاز کرده است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک منبع امنیتی سوری گزارش داد که جنگنده‌های روسی اهدافی را در سه استان سوریه مورد حمله قرار داده‌اند.

المیادین نیز گزارش داد که جنگندهای روسی 5 حمله هوایی را علیه نقاطی در التلبیسة، الرستن، الزعفرانة و المکرمیة در ریف حمص انجام داده و خساراتی را به تروریست‌ها وارد کردند.

ساعتی پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: اگر تروریست‌ها در سوریه موفق شوند، به سراغ روسیه خواهند آمد و ما منتظر چنین چیزی نمی‌ایستیم.

وی افزود:‌ تنها راه برای مقابله با تروریسم موجود در سوریه انجام اقدامات پیشدستانه است.

پوتین گفت: حمایت از دولت بشار اسد از طریق حملات هوایی خواهد بود و نیروهای زمینی روسیه در سوریه حضور نخواهند داشت.

وی در ادامه گفت: حمایت روسیه از ارتش سوریه به صورت هوایی است؛ داعش از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که روسیه را دشمن می‌پندارد.

ساعاتی پیش بود که مجلس علیای روسیه با اکثریت آرا با درخواست رئیس جمهوری این کشور برای بکارگیری نیروهای نظامی در خارج موافقت کرد.

پس از آن نیز سرگئی ایوانوف، رئیس مدیریت کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که حضور نظامیان روسیه در سوریه به درخواست دولت این کشور و با هدف مبارزه با تروریسم صورت خواهد گرفت.

وی دراین باره گفت که برنامه‌ای برای انجام عملیات زمینی در سوریه در دستور کار نیست و روسیه پس از درخواست سوریه از هواپیماهای جنگی خود برای انهدام اهداف تروریستها استفاده خواهد کرد.

ساعتی پیش نیز مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند نشانه‌هایی را مبنی بر اولین حملات هوایی روسیه در خاک سوریه در دست دارند.

یکی از مقامات ارشد آمریکایی نیز به فاکس‌نیوز گفت که مقامات روسیه خواستار خروج هرچه سریعتر جنگنده‌های آمریکایی از حریم هوایی سوریه شده‌اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =