وزارت دفاع آمریکا بر اساس گزارش‌های منتشر شده وارد مرحله آزمایش کاشت تراشه مغزی برای گروهی از نظامیان این کشور شده است. گفته می‌شود در این برنامه سری آمریکا قصد ساخت ابرسربازهایی دارد که تاکنون تنها در فیلم‌های علمی-تخیلی وجود داشتند.

«آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی» موسوم به DARPA همیشه به عنوان شاخه علمی و محرمانه پنتاگون فعالیت کرده است. شبکه فیوژن حالا گزارش داده که این مرکز در حال آزمایش کاشت یا همان ایمپلنت تراشه روی مغز گروهی از نظامیان این کشور است. وزرات دفاع آمریکا اعلام کرده این افراد برای شرکت در این آزمایش داوطلب بوده‌اند. گفته می‌شود پنتاگون قصد دارد با گذاشتن تراشه در مغز نیروهای نظامی به هدف داشتن ابرسرباز و تقویت سریع ذهنی نیروهای نظامی خود بپردازد.

مقام‌های آمریکایی اما گفته‌اند که کاشت این تراشه‌ها به منظور درمان اختلا‌ل‌های روانی نیروهای نظامی که از جنگ‌های عراق و افغانستان بازگشته‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد. از 2.5 میلیون نظامی آمریکایی که در عراق و افغانستان بوده‌اند، 300 هزار نفر با آسیب‌های روحی روانی به کشورشان  بازگشته‌اند. آنی جاکوبسن،نویسنده آمریکایی هم به تازگی کتابی به نام «مغز پنتاگون» منتشر کرده و در آن تأکید کرده که روند آزمایش این گونه ایمپلنت‌های مغزی موسوم به «نرو پروتز» (Neuroprosthetics) آغاز شده است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    42 3
    تمام مسایلی که در سریال فرینج وجود داره محقق میشه
    • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
      5 2
      شما خیلی ساده گرفتی قضیه رو. دلیل این که این طرح تا عملیاتی شدن فاصله داره اینه که چنین سربازی در برابر جنگ الکترونیک کاملا از دور خارج می شه و حتی ممکنه صدمه ببینه.
  • کوروش درخشان IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    31 3
    کاربرد های تراشه زیر پوست : جای موبایل را می گیرد اعم از مکالمه و ارسال تصویر و حتی بیسیم نظامی جای بانک را می گیرد جای رانندگی فیزیکی را می گیرد جای رسانه ها را می گیرد اعم از صوتی و تصویری جای هدایت ولیچر را می گیرد
    • انسان IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      31 22
      جای آزادی و اختیار را ممکن است بگیرد. جای انسان بودن و روبات نبودن را ممکن است بگیرد. جای حریم خصوصی را ممکن است بگیرد. در واقع نوعی افسار خیلی پیشرفته البته برای انسانها است.
    • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
      0 0
      حالا کو تا عملی بشه مهندس مغز انسان خیلی پیچیده تر از این حرفهاست اینها فقط باچندتا آزمایش دیدن که اگر فلان کار روبکنیم وفلان موج رو بفرستیم فلان نتیجه رو میگیریم بصورت اصولی نمیدونند این عملگذاشتن تراشه در مغز چه نتایج داره شاید این عمل نتیاج بسیار مخربی حتی در کوتاه مدت داشته باشهکه احتمالش خیلی خیلی زیاده اینها قرنها باید روی مغز مطالعه کنند تا بتوانند کاری بکنند که البته فطعا قرنها بعد عمر روش تراشه به سر میرسه و باید با چیزهایی شبیه سلول های بنیادی و تغییرات ژنتیکی به هدفشون برسند اساسا پروتزها و بخصوص همین نرو پروتزها چیزهای بسیار آسیب زننده ای هستند که نه تنها نشان دهنده قدرت علم نیست بلکه برخلاف تصور همه نشان دهنده ضعف علم هست
  • enayat UA ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    87 14
    این چیزا مهم نیست چرا ظریف با اوباما دست داد.....
    • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
      2 10
      واقعا متاسف براي شما وقشر مشابه شما قرن 21
  • بی نام A1 ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    13 0
    بعد سریالای پلیسی ما مثل هوش سیاه قهوه ربوستارو که یکی از انواع عام قهوه در دنیاست به عنوان یک سرنخ پیچیده و یک توشیدنی مخصوص یک جانی به خورد مردم میده.کارگردانای اونا چهل سال بعدو به پنتاگون نشون میدن کارگردان های ما هنوز نفهمیدن ربوستا قهوه ی خاص و نایابی نیست.
  • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    3 0
    چندی پیش مدیر ارشد فناوری گوگل گفته بود بین سالهای 2030 تا 2040 امکان برقراری ارتباط بین سی پی پو و مغز انسان فراهم خواهد شد و انسانها میتوانند هم بیولوژیکی فکر کنند هم الکترونیکی خبرش رو خبرآنلاین هم منعکس کرده بود