ایرنا نوشت: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: برنامه جایگزینی و تغییر دفترچه های درمانی با سیم کارت های هوشمند به صورت پایلوت در یزد آغاز می شود.

سیدتقی نوربخش در رابطه با اجرای برنامه کارت هوشمند سلامت اظهارداشت: شرکت رایتل به عنوان شرکت متعلق به تامین اجتماعی، سیم کارت هایی را برای استفاده به جای دفترچه های درمانی طراحی کرده است که در اختیار بیمه شدگان قرار می گیرد و سیم کارت هایی نیز در اختیار پزشکان، داروخانه ها و مراکز تشخیصی طرف قرارداد که سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرد که با استفاده از این سیم کارت ها اتصال به سامانه HIS ( سیستم الکترونیکی شدن پرونده ها) سازمان به منظور تجویز و دریافت دارو انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در این رابطه سیستم HIS در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی شکل گرفته است که در تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و سایر خدمات الکترونیک سازمان مورد استفاده خواهد بود.


این مقام مسوول گفت: طرح کارت هوشمند سلامت که در حال برنامه ریزی برای پایلوت آن هستیم از طرح های بسیار مهم در تامین اجتماعی به شمار می آید.

نوربخش بر استفاده حداکثری از فن آوری اطلاعات در همه حوزه های فعالیت سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد و اظهارداشت: کارت هوشمند سلامت جزئی از برنامه کلان سازمان تامین اجتماعی در نهضت استفاده از فن آوری اطلاعات است و این برنامه که به صورت پایلوت در استان یزد آغاز شده است در آینده نزدیک و پس از بررسی های اولیه برای بیماران خاص در سراسر کشور عملیاتی می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، حذف دفترچه های درمانی را اقدامی مثبت و الزام قطعی برای این سازمان دانست و اظهار امیدواری کرد با استفاده از تکنولوژی های جدید شاهد ارایه خدمات مناسب به بیمه شدگان و افزایش رضایتمندی آنان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی، اولین خریدار و دومین تولیدکننده خدمات درمانی در کشور است و در رابطه با درمان بیش از 40 میلیون نفر از جمعیت کشور مسوولیت دارد.

نوربخش، افزود: در سازمان تامین اجتماعی هم در ارایه خدمات درمانی و هم در رابطه با کنترل هزینه ها نیازمند استفاده از فن آوری اطلاعات هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =