رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرد در بودجه سال ۹۵ رقم قابل قبولی برای افزایش حقوق بازنشستگان در نظر گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم کامنتهایی گذاشته اند و نسبت به میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۹۴ اعتراض کرده اند.
یکی از این مخاطبان نیز در تماس تلفنی با ما گفت: چرا در سال ۹۴ تنها ۱۰ درصد افزایش حقوق برای مستمری بگیران بازنشسته تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است؟ ما دارای نوه و عروس و داماد هستیم و این افزایش مستمری، جبران افزایش تورم و نرخهایی که هر روز گرانتر می شود را نمی کند. 

این بازنشسته از مسئولان اقتصادی دولت این سئوال را مطرح کرد که آیا قرار است در سال آینده نیز افزایش مستمری ها به صورت ۱۰ درصد فعلی اعمال شود؟
در همین رابطه از محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در حاشیه نشست خبری روز سه شنبه گذشته، پرسیدیم: دولت برای همسان سازی میزان حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی با میزان تورم در سال آینده چه تدبیری اندیشیده است؟
سخنگوی دولت در این باره گفت: در بودجه سال جاری، تلاش دولت بر این بود همسان سازی افزایش حقوق بازنشستگان با نرخ تورم صورت بگیرد. برای بودجه بندی سال آینده (۹۵) که قرار است در آذرماه تقدیم مجلس محترم شود نیز میزان قابل قبولی جهت افزایش حقوق بازنشستگان در نظر گرفته می شود تا نسبت به تورم، حقوق این عزیزان نیز ترمیم شود.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    19 1
    آقاي نوبخت فقط خيلي قشنگ حرف مي زنند ، مگر همين 4 ماه پيش نبود كه در مراسمي رئيس جمهور به وزير رفاه دستور داد كه وضعيت اضافه حقوق مستمري بگيران را با شاغلين تا حدودي تحت عنوان بن و.... ترميم كند ، اتفاقا وزير رفاه هم در سايت ايلنا قول ترميم حقوق مستمري بگيران را داد ولي افسوس كه فقط حرف و قول و............. زياده ولي از عمل خبري نيست ، قطعا سخنان آقاي نوبخت هم در رابطه با اضافه حقوق سال آينده بيش از اين نيست
    • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      9 0
      بازنشسته های قبل ازسال86 تامین اجتماعی همسانسازی نشده قبلا برای مهرماه وعده داده بودید
  • عل US ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    13 0
    حتما" میخواهید بگوئید تورم یک رقمی شده که با این شجاعت دم از تعدیل حقوق بازنشستگان میزنید.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    14 1
    یعنی میشه طوری حقوق بگیریم شرمنده زن و بچه و بانک و ...نباشیم بتونیم دردهامون رو سرو سامون بدیم.؟
  • جوشانی A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    16 0
    با سلام . مشکل حقوق بازنشستگان شامل همه گروهها از جمله بازنشستگان نیروی های مسلح بخصوص ارتش هم می باشد . خواهشمندیم اعتبار و حرمت بازنشستگان را با عدم توجه به حقوق آنان از بین نبرید .
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    10 1
    لابد باز اصرار هست که تورم 15 درصد است
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    12 0
    تورم راغیر واقعی 10 اعلام می کنند و با 8 حقوق ها را ترمیم می کنند؟ جالبه نه؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    10 2
    ای کاش طرح رتبه بندی وافزایش حقوق بازنشسته فرهنگی مثل شاغلین باشد وتبعیض بین شاغل وبازنشسته از بین برود
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    19 0
    هر سال همین وعده و هر سال بدتر از سال قبل خدا به داد این سرمایه های اجتماعی ما پدران و مادران برسه که خداییش در حداقل هزینه های درمانی خودشان هم مانده اند .
  • ناشناس IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    16 2
    اقای نوبخت امسال مثل تو نمیتونیدبرای این مردم تصمیم بکیریدمیدونی چرا ...شکم سیراز کرسنه خبرنداره
  • ایرانی A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    15 0
    حتما تو خواب این امر محقق میشه،چون حداقل حقوق برای بارنشستگان سه میلیون تومن باید باشه نه هشت صد هزار تومن.
  • ایرانی A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    21 0
    دروغ پشت دروغ
  • اه و دم A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    7 0
    یعنی راست است تورم که منفی نشده تاخوشحالتر بشیم من که خودم به همین حرفها خوش است با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشه میشه شما میگید حتمأ
  • از مهران A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    7 0
    بعذش میگه تورم تک رقمی شده ملتو گذاشته سرکار باباخدایش بعضی ازمردم باوعده مسئولین دلشان خوشه خخخخخخخ
  • جواد IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    6 0
    به دادبازنشستگان فولادبرسیدکمر انهازیرتیراهن های تولیدی درذوب اهن خم شده است
  • علی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    8 1
    من یک بازنشسته فرهنگی هستم که به حسن روحانی رای دادم ولی الان پشیمانم که چرا به وی رای دادم چراکه دراین دولت بازنشسته ها از یاد رفته اند و این دولت افکاری مانند رضا شاه دارد که میگفت اب را به درختان خشکیده نباید داد وبازنشستگان را مردگان متحرکی می دانند که نه زوری دارند ونه کسی صدایشان می شود وجالب اینکه دم از عدالت هم می زنند.
  • بی نام EU ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    16 0
    اقای نوبخت حتما امسال نیز با تورم دروغین افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام میکنید پس جبران تورم 40درصدی دولتهای قبلی را کدام دولت باید جبران کند تا قدرت خرید بازنشستگان بالا رود لطفا بنشینید وکلاهتان را قاضی کنید بازنشسته ای که دارای دو یا سه فرزند بیکار ودانشجو میباشد چگونه باید با این حقوق بخور ونمیر زندگی کند .چرا در دستگاههای مختلف حقوق بازنشستگان این همه اختلاف دارد ادارات مختلف شما برای انواع حقوق دولتی وعوارض ومالیات در سال 30درصد جریمه میگیرند وسلام ارباب رجوع را نیز جواب نمیدهند چرا پاداش پایان خدمت فرهنگیان بینوا را بیش از یکسال است پرداخت نمکنید.
  • احمدی IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    6 0
    یکی از بین مسولین بیاد با این حقوق یک ملیونی من با 33 سال خدمت صادقانه خرج 20 روز خانواده منو بچرخونه نه 30 روز ماه را
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    13 0
    ایا دولت تدبیر و امید و مخصوصا دولت عدالت محور که با این حقوق باز نشستگی کشور یک قشر زحمتکش جامعه را تحقیر کرده اند روی فلاح و رستگاری هم در این دنیا و هم در اخرت خواهند دید این ها عمدا تحقیر کردند بزرگان نظام اجرایی را با این حقوق و در یافتی اندک و پیش خانواده و عروس و داماد شرمنده کردند خداوند بزرگ به عظمت رسول گرامی اسلام اینها را در دوعالم شرمنده کند انشائلله هیچ امیدی به تر میم حقوق نیست و دروغ می گویند طبق معمول
  • هوشنگ نیازوند A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    17 0
    حقوق بازنشستگان مدافع ندارد وگرنه چه جور ممکن است حقوق شاغلین به انحا مختلف افزایش یابد واین همه فاصله ایجادشود وحقوق بازنشستگان همان ضریب ثابت اعلامی سالانه باشد مگر مادراین کشورزندگی نمی کنیم
  • بی نام RO ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    1 3
    ای کاش آقایان مسئول فکری هم به حال مامستمری بگیرها می کردندکه مستمری ما۳۰۰۰۰۰۰هزارتومان است خداراخوش می آیدحقوق پدرمن تقسیم برسه می شود یک من ودومادرم درحالی که مادرمن خودشان حقوق بگیرهستندقدیم تامین اجتماعی به هربازمانده ای یک مستمری می داد یا مستمری خودش یاپدریاهمسرالان قانون عوض شده خداکنه این مشکل هم حل شه خیلیهامشکل من رادارندخداکندبه گوش مسئولین برسد.
  • ع س DE ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    باسلام خدمت مسئولین محترم من درسال1391 بازنشسته شدم با30 سال خدمت صادقانه که در این مدت خدمت ازهیچ گونه خدمات دولتی نه زمین نه مسکن مهر وغیره نتوانستم استفاده کنم چون هر کدام شرایطی داشت که نه خودت ونه افراد تحت تکلفت فاقد مسکن باشد اما نمی دانم که این از خوش شانسی یاازبعد شانسی. من بود که خانم من که خانه دار میباشد با ارثیه پدریش داری یک واحد اپارتمان بود وبه همین دلیل من واجد شرایط نمیشدم والان با دریافتی مبلغ 1/5میلیون که مبلغ 240هزار تومان کسورات بابت حق بیمه وبیمه تکمیلی و وام صندوق بازنشستگی مبلغ یک میلیون دویست شصت هزار تومان باید هم شهریه دانشگاه وهزینه ایاب وذهاب سربازی وهزینه زندگی خودم را اداره کنم فقط می خواستم مسئولین محترم زمان افزایش حقوق بازنشستگان کنند واز مال دنیا. داری یک
  • بازنشسته لشگری A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    افزایش حقوق 12درصد وافزایش حق بیمه ومکمل درمان 100درصد سال 93 کسورات بیمه ام 65000بود وسال 94شد 130000آنوقت افزایش حقوقم 150000بوده این چه اضافه حقوقیست