فیلم محمد رسول الله (ص) صبح امروز، با حضور کارگردان و تهیه کننده این فیلم برای خبرنگاران خارجی، نمایندگان رسانه های خارجی مقیم و برخی سفرای کشورهای اسلامی در سینما فرهنگ اکران شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، اکران این فیلم که به همت اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت ترجمه همزمان به زبانهای عربی و انگلیسی برای مهمانان خارجی صورت گرفت با استقبال خوبی از سوی خبرنگاران رسانه های خارجی مقیم و غیر مقیم همراه شد.

در این اکران خصوصی که با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سینما فرهنگ انجام شد، حدود 120 خبرنگار و نماینده رسانه های خارجی در ایران از جمله خبرگزاری آناتولی ترکیه، خبرگزاری کویت، خبرگزاری EFE اسپانیا، AFP فرانسه و شبکه های تلویزیونی المیادین لبنان، الیوم فلسطین، فونیکس چین، المنار لبنان، الجزیره قطر، یورو نیوز فرانسه، ان اچ کی ژاپن، آسیا لبنان و همچنین روزنامه های ون هویی چین و وال استریت ژورنال آمریکا به تماشای فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) نشستند.

همچنین برخی از سفرای کشورهای اسلامی و نمایندگان آن ها مانند سفرای کشورهایی چون تونس، کنیا، الجزایر، افغانستان، اندونزی، جمهوری آذربایجان، کومور، مالزی و... از دیگر میهمانان این برنامه بودند.

بنابراین گزارش و بعد از نمایش فیلم، مجیدی در جمع خبرنگاران خارجی و مهمانان این مراسم به سوالات و ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران به روند تولید این فیلم سینمایی، همچنین استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای ساخت آن و امکان تولید قسمت‌های بعدی این فیلم اشاره کرد.

کارگردان فیلم محمد رسول الله(ص) در بخشی از اظهارات خود با اشاره به اینکه فیلم محمد (ص) در داخل و خارج کشور با اقبال عمومی خوبی مواجه شده است، افزود: این فیلم در آینده ای نزدیک در کشور ترکیه و پس از آن در دیگر کشورهای اسلامی از جمله سنگاپور، اندونزی، مالزی، سریلانکا و در ادامه در کشورهای آمریکایی و اروپایی به نمایش گذاشته می شود.

وی در ادامه به موضوع تحریم این فیلم از سوی برخی مقامات سعودی اشاره و تصریح کرد: عربستان با وجود وقایع اخیر و کشتار مردم و کودکان بی دفاع یمن به هیچوجه صلاحیت لازم برای اظهار نظر در این حوزه را ندارد.

5757

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =