وزیر علوم گفت: بیش از دو میلیون مترمربع فضای آموزشی ، کمک آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای اتمام نیاز به کمک و مساعدت خیرین دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومي وزارت علوم؛ محمد فرهادي در مراسم افتتاح ساختمان جديد دانشكده مكانيك دانشگاه تهران با اشاره به تشكيل ستاد خيرين وزارت علوم، گفت: بيش از 250 هزار مترمربع از پروژه‌هاي آموزش عالي به ارزش بیش از سه هزار و 750 ميليارد ريال توسط خیّرین تكميل و تحویل شده و پروژه‌هاي تعهد شده نيز بالغ بر 150هزار مترمربع به ارزش دو هزار و 250 ميليارد ريال است.

وي گفت: بيش از 62هزار مترمربع پروژه در آموزش عالي توسط شخص آقاي دکتر مصلي‌نژاد ساخته شده‌ و بیش از 10 هزار مترمربع ديگر هم توسط ایشان در دست احداث است.

وزیر علوم با یادآوری تشکیل ستاد خیرین در وزارت علوم، گفت: به دنبال تشکیل این ستاد، تاکنون بیش از 20 بنیاد به عنوان بنیادهای خيرين حامی علم و فناوری در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي تشکیل شده و تعداد بنیادهای در حال تأسیس 60 مورد است.

فرهادی گفت: امور خیر در آموزش عالی کشور تنها به ساخت ساختمان، خوابگاه، کلاس و واحد آموزشی خلاصه نمی شود، بلکه شاهد هستیم که برخی از بنیادهای خیریه، هزینه تحصیل فرزندان با استعداد کشور را به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی از طریق بورسیه به عهده گرفته اند.

او گفت: ساخت و تجهيز آزمايشگاه‌ها از ديگر خدمات خيرين آموزش عالي است، اميدوارم خدماتي كه خيرين براي آموزش و پرورش و بخش درمان انجام مي‌دهند به انحاي مختلف در آموزش عالي هم انجام دهند. وزارت علوم تلاش می کند تا موانع موجود بر سر راه اقدامات خیرین از جمله در بخش های مربوط به مقررات و امور مالیاتی را برطرف سازد.

ساختمان های بی‌کیفیتی که ساخته شده اند

همچنين در اين مراسم دكتر نيلي احمد آبادي رئيس دانشگاه تهران در سخناني گفت: امروز شاهد افتتاح يك ساختمان با عظمت براي يكي از بهترين دانشكده‌هاي مهندسي كشور هستيم.

وي افزود: امروز اقبال براي ورود به دانشكده مكانيك دانشگاه تهران از سوي دانشجويان و اعضاي هيئت علمي بسيار بالاست و در احداث اين دانشكده، توسط بنياد فرهنگي مصلي‌نژاد، شايد بتوان گفت شاهد يك شاهكار آموزشي هستيم.

رئيس دانشگاه تهران گفت: در گذشته شاهد احداث ساختمان‌هاي بي‌كيفيت بوديم. اقدام اين خير، روز بزرگي را براي ما به ارمغان آورده است و شاهد يك اتفاق بزرگ و بسيار با كيفيت در حوزه آموزش عالي هستيم.

وي ادامه داد: ما هم تصميم گرفته ايم تمامي ساختمان‌هاي احداثي دانشگاه‌ تهران مانند اين ساختمان ، باكيفيت باشد، لذا مقرر شد يك شوراي معماري در دانشگاه تهران تشكيل شود تا تمامي واحدهاي ساخته شده، از استاندارد قابل قبول دانشگاه تهران برخوردار شوند.

نیلی احمد‌آبادی گفت: 20 تا 25درصد از منابع دانشگاه‌هاي معتبر جهان از محل كمك خيرين و واقفين تأمين مي‌شود وبه نظر مي‌آيد يك وفاق ملي براي احداث فضاي آموزش عالي توسط خيرين در كشوربه وجود آمده است .

وي در ادامه گفت: توسعه مدارس بدون توسعه آموزش عالي ممكن نيست، لذا حضور خيرين در بخش آموزش عالي هم يكي از مهم‌ترين فريضه‌ها است.

گفتني است دانشكده مكانيك دانشگاه تهران با 21 هزار و دویست و چهل و دو متر مربع زير بنا توسط بنياد فرهنگي مصلي‌نژاد به عنوان خير آموزش عالي احداث و به مرحله بهره برداري رسيده است .

همچنين قراراست دانشكده شيمي دانشگاه تهران نيز با مساحت 20 هزار مترمربع و دانشكده مهندسي عمران با وسعت 24هزار مترمربع با همراهي بنياد فرهنگي مصلي‌نژاد احداث شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید محمود خلیلی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    خیلی بده کشور به اینجا برسه. پس کجا رفت شعارهای دولت نهم و دهم که خودکفا شدیم