تسنیم نوشت: سخنگوی پنتاگون تاکید کرد که آمریکا اعزام نیروهای جدید برای آموزش در خارج از سوریه را متوقف کرده است.

به گزارش رویترز، پنتاگون در حالی از متوقف شدن اعزام تروریست‌های جدید برای آموزش در خارج از سوریه خبر داده است که قصد دارد در برنامه آموزش و تسلیح تروریست‌های سوری بازنگری کند.

برنامه آموزش و تسلیح تروریست‌های سوری از همان ابتدا با مشکلات و چالش‌های زیادی روبرو شد به طوری که گروه نخست تروریست‌های آموزش دیده سوری توسط آمریکا که کمتر از 60 نفر بودند، پس از ورود به خاک سوریه مورد حمله جبهه النصره قرار گرفتند.

بر اثر این حمله، تعدادی از تروریست‌های آموزش دیده سوری کشته و تعدادی نیز اسیر شدند و از سرنوشت 18 نفر دیگر آنها نیز اطلاعی در دست نیست.

برخی از تروریست‌های آموزش دیده سوری نیز تجهیزات نظامی خود را طی هفته گذشته به جبهه النصره تحویل داده‌اند تا اجازه عبور ایمن و بدون خطر آنها داده شود.

علی رغم این مشکلات، پنتاگون اعلام کرده است که برنامه آموزش شورشیان سوری همچنان ادامه دارد و این برنامه با نیروهایی که قبلا اجیر شده‌اند، ادامه می‌یابد.

پیتر کوک سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: در حالی که برنامه آموزش نیروهای سوری را مورد بازنگری قرار می‌دهیم، انتقال و جابجایی واقعی نیروهای جدید از سوریه را متوقف کرده‌ایم. ما به حمایت خود از نیروهای کنونی در روی زمین و آموزش آنها در چارچوب برنامه، ادامه می‌دهیم.

پس از یک سال که از اجرای این برنامه می‌گذرد، پنتاگون هنوز برای یافتن تروریست‌هایی که در برنامه آموزشی شرکت کنند، با چالش جدی روبرو است. هدف اصلی این برنامه، آموزش 5 هزار تروریست سوری در سال نخست، به ادعای مقابله با داعش اعلام شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =