ایسنا نوشت: مجلس علیای پارلمان روسیه امروز (چهارشنبه) در نشستی غیر علنی موضوع استفاده از ارتش این کشور در خارج از مرزهای روسیه را بررسی و به اتفاق آراء با آن موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، استقرار نیروها در عملیات‌های جنگی خارجی براساس قانون اساسی روسیه نیازمند اتفاق نظر نمایندگان است.

رئیس مجلس علیای پارلمان روسیه اعلام نکرد که چه بخشی از جهان در خارج از مرزهای روسیه مدنظر آنهاست. کاخ کرملین نیز گفته است که این جلسه به درخواست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تشکیل شد.

بررسی درخواست پوتین در حالی در دستورکار قرار گرفت که اخیرا نیروها و هواپیماهای جنگی روسیه در پایگاه هوایی لاذقیه مستقر شده‌اند و بنا بر اعلام مقام‌های آمریکایی، روسیه در حال ساخت و توسعه پایگاه هوایی در آنجاست. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که نیروهایش "دلیرانه" با داعش می‌جنگند. روسیه استقرار نیرو و تجهیزاتش را در غرب سوریه نشانگر تعهد خود به مبارزه با داعش می‌داند.

با موافقت نمایندگان، پوتین می‌تواند به درخواست دولت سوریه از ارتش کشورش برای مبارزه با تروریسم استفاده کند. پیش از این مسکو تسلیحات پیشرفته و مربیان نظامی در اختیار سوری‌ها قرار داده بود تا نحوه استفاده از این تسلیحات را آموزش دهند. اقدام پارلمان روسیه همچنین در شرایطی مطرح می‌شود که اخیرا مسکو با ایجاد مرکز ارتباطی نظامی در عراق با همکاری دمشق‌، بغداد و تهران موافقت کرده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =