ایسنا نوشت: آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که «نباید به برخی تبلیغات جهت‌دار درباره غدیر توجه شود» گفت: مراسم غدیر نباید سست شود چراکه این خواسته دشمن است.

این مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار کرد: از دفتر ما سؤال شده با توجه به مصیبت عظمای حادثه منا، مراسم غدیر را چگونه برگزار کنیم که پاسخ آن این است، نباید مراسم غدیر سست شود، چراکه از خواسته‌های دشمن است و باید این برنامه را با قوت همانند سال‌های گذشته برگزار کنیم ولی ثواب آن را به ارواح عزیزان از دست رفته در حادثه منا هدیه خواهیم کرد.

این مرجع تقلید یادآور شد: بنابراین نباید به تبلیغاتی که برخی می‌کنند توجه کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه با اشاره به تحولات یمن، تصریح کرد: اخیرا در اخبار نقل شده بود که سعودی‌ها مجلس عروسی را بمباران و 150 نفر که عمدتا زن و کودک بودند را به خاک و خون کشیدند.

این مرجع تقلید با محکوم کردن این جنایت هولناک، خاطرنشان کرد: کجای اسلام اجازه می‌دهد مراسم جشن یک مسلمان را این گونه مورد هدف قرار دهید، حکومت بر مردم یک سرزمین اسلامی به چه قیمت؟ به قیمت ارتکاب بدترین جنایات؟ البته دبیرکل سازمان ملل نیز این حرکت را محکوم کرده است.

وی با بیان این‌که «آمریکایی‌ها در مسئله یمن، سه تا کلاه سر عربستان سعودی گذاشتند» گفت: نخست آنها را تشویق کردند و گفتند حمله قاطعی به یمن صورت دهید آنها عقب نشینی می‌کنند و می‌توانید رئیس‌جمهور مستعفی را مجدد به قدرت برگردانید، سعودی‌ها برای این کار به زعم خود عملیات «طوفان قاطع» را طراحی کردند اما شش ماه است مشغول ویران کردن هستند و به اهداف خود نرسیده‌اند و البته تا شش سال دیگر هم معلوم نیست به جایی برسند.

وی با تاکید بر این‌که «آل سعود با تجهیزات نظامی اجاره‌ای مشغول کشتار در یمن است» بیان کرد: در این مدت تجهیزات، بمب، هواهپیماها و تانک‌های نظامی پیشرفته‌ای که عمدتا آمریکایی است، در اختیار سعودی‌ها قرار گرفته و به قدری در این مدت هزینه جنگ کرده‌اند که می‌گویند خزانه سعودی‌ها ته کشیده است و البته باز هم ادامه می‌دهند تا به حد افلاس برسد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: کلاه دومی که آمریکایی‌ها سر سعودی‌ها گذاشتند این بود که آنها را در جهان اسلام منفور کردند، سوم این که یک مملکت اسلامی را ویران کردند، چراکه آمریکایی‌ها مسلمانان را دشمن خود می‌دانند و برایشان فرقی نمی‌کنند که در کدام بلاد باشند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به این‌که «حمله سعودی‌ها به یمن صددرصد ضرر بود» تصریح کرد: آیا اینها بیدار می‌شوند و نقشه‌های حساب شده دشمنان را متوجه می‌شوند؟ متاسفانه جهان اسلام دچار غفلت شده است، امیدواریم همه از خواب بیدار شوند و دوست و دشمن خود را بشناسند و راه خود را اصلاح کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت غدیر و صاحب غدیر خدای متعال شر اشرار را از تمام ممالک اسلامی قطع کند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =