تسنیم نوشت: جمهوریخواهان آمریکایی ادعا کردند که در حال معرفی و تنظیم قانونی هستند که بر اساس آن از دارایی‌های بلوکه شده ایران برداشت کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که بر اساس برجام هسته‌ای که اخیرا مورد توافق ایران و قدرت‌های جهانی قرار گرفته، دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد خواهد شد و میلیاردها دلار منابع ارزی ایران در ازای محدود شدن برنامه هسته‌ای، در اختیار تهران قرار خواهد گرفت، نمایندگان جمهوریخواه آمریکا خواستار برداشت از دارایی‌های بلوکه شده ایران برای پرداخت به قربانیان حملات تروریستی شده‌اند.

جمهوریخواهان کنگره به شدت از توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران، نگران هستند و تلاش‌های آنها برای مخالفت با این توافق، راه به جایی نبرده است.

نمایندگان جمهوریخواه کنگره قصد دارند با استفاده از طرح "عدالت برای قربانیان تروریسم ایران" از اجرای توافق هسته‌ای جلوگیری کنند یا حداقل مانع بزرگی را برای آزادسازی منابع مالی و دارایی‌های بلوکه شده ایران به وجود آورند.

"پت میهان" از نمایندگان جمهوریخواه حامی این طرح گفته است که این قانون طی هفته جاری معرفی خواهد شد.

میهان در جمع خبرنگاران ادعا کرد: حدود 43.5 میلیارد دلار در دادگاه‌های آمریکا برای قربانیان اعمال تروریستی ایران در نظر گرفته شده است. در خصوص بیش از 80 پرونده حقوقی با موفقیت در دادگاه‌های آمریکا رای صادر شده است. علی رغم صدور این احکام حتی یک سنت نیز از سوی ایران پرداخت نشده است. این فرصتی برای تغییر این روند است.

جان بینر رئیس کنگره آمریکا نیز در حمایت از این قانون، گفت: این مسئله برای اوباما ناعادلانه خواهد بود که 100 میلیارد دلار منابع و دارایی‌های ایران را از بانک‌های غربی آزاد کند بدون اینکه در ابتدا به خانواده‌های قربانیان تروریسم ایران، چیزی پرداخت کند.

میهان نیز افزود: این قانون طی هفته جاری در سنا مطرح خواهد شد ولی سرنوشت نهایی آن نامشخص است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =