ایسنا نوشت: وزیر خارجه سوریه ضمن تاکید بر اینکه دمشق به موضع روسیه در مبارزه با تروریسم اعتماد دارد گفت: نه اوباما و نه هیچ کس دیگری قادر به تصمیم‌گیری برای مردم سوریه نیست.

 ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: دمشق به موضع روسیه در مبارزه با تروریسم و ائتلافی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور خواهان تشکیل آن شده است، اعتماد دارد.

وی همچنین گفت که در اهداف ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا که پس از هزاران حمله هوایی در عراق هنوز به هیچ چیزی دست نیافته است، تردید دارد.

معلم تاکید کرد: نه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و نه هیچ کس دیگری قادر به تعیین تکلیف و تصمیم‌گیری برای مردم سوریه نیست.

وی وجود اتاق عملیات اطلاعاتی در بغداد جهت مقابله با داعش را تایید و مشارکت آمریکا در این اتاق عملیات را تکذیب کرد.

معلم افزود: هرگونه مشارکت آمریکا در اتاق عملیات بغداد با استراتژی واشنگتن که خواهان مهار داعش و نه از بین بردن آن است در تضاد می‌باشد.

اخیرا منابع آگاه از وجود همکاری اطلاعاتی میان بغداد، مسکو، ایران و سوریه خبر داده‌اند و تاکید می‌کنند که مرکز اطلاعاتی در بغداد برای تبادل اطلاعات درباره داعش ایجاد شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز اخیرا خواهان تشکیل ائتلافی با حضور کشورهای منطقه از جمله اردن، ترکیه، عراق، سوریه و ایران شده است. با وجود اینکه ترکیه تمایل خود را برای شرکت در این ائتلاف اعلام کرده اما وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که "اگر ترکیه برای مبارزه با تروریسم جدی است باید با سوریه هماهنگ شود."

این در حالی است که عربستان به عنوان سرسخت‌ترین دشمن سوریه تاکید کرده که با تمامی اقدامات روسیه در حمایت از نظام سوریه و شرکت در ائتلاف ضد تروریست مورد نظر پوتین مخالف است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =