روزنامه اعتماد در گفت و گو با امیرعباس سلطانی، رییس کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس نوشت: نامه بابک زنجانی به رییس‌جمهوری و نمایندگان را قبلا نامه را دیده بودم اما از طریق خود بابک زنجانی یا وکلای او در اختیار ما قرار نگرفته بود. البته نامه اصلا به دست نمایندگان هم نرسیده بود و من خودم از طریق وزارت نفت آن را گرفتم و مطالعه کردم. البته در اینجا بحث دو تا نامه است. بابک زنجانی یک نامه برای رییس‌جمهوری نوشته و یکی هم برای نمایندگان. نامه رییس‌جمهوری همان نامه کوتاهی بود که منتشر هم شده است. اما نامه نمایندگان طولانی و حدود پنج صفحه بود.

اهم سخنان وی از این قرار است:

توهين‌هاي آن نامه بلند به مراتب بيشتر از اين نامه‌اي بود كه منتشر شد. در آن نامه‌اي كه براي نمايندگان نوشته بود خيلي بر «اقدامات انقلابي» خودش و خدماتش تاكيد كرده بود و باز هم تكرار كرده بود كه بسيجي اقتصادي است و حتي منتقدانش را ضد انقلاب خوانده بود.

بابک زنجانی با شش وكيل مجزا كه احتمالا هر كدام سر گروه يك تيم حقوقي هستند قرارداد امضا كرده و همه اينها الان روي پرونده او كار مي‌كنند. اينها شش گروه هستند كه به طور دايم و جدي پرونده را پيگيري مي‌كنند. اصلا آيا عقلاني است كه پرونده‌اي با اين وسعت و حجم را به يك وكيل بسپارند. اصلا اين پرونده را يك نفر چقدر طول مي‌كشد تا فقط بخواند. حالا بگذريم كه بايد كلي درباره آن كار و تحقيق كند و فكر كند و به راهكارهايي برسد. اگر در آينده لازم باشد تمام اطلاعات و مشخصات اين شش تيم حقوقي را منتشر مي‌كنيم.

ما به راحتي نمي‌توانيم اين اطلاعات را از بانك‌هاي ژاپن بگيريم كه موجودي حساب فلاني چند است.

اموال بابک زنجانی كفاف بدهي او را نمي‌دهند. هنوز هم اطلاعات جديدي در كار نيست. ليست همه اموال را داريم اما به درد ما نمي‌خورد. در ايران دو هزار و صد ميليارد اموال دارد كه مدعي آنها هم زياد است. هم بانك مسكن و تامين اجتماعي و اشخاص حقيقي و حقوقي بسياري مدعي آنها هستند. حتي خواهرها و مادر بابك‌ زنجاني هم مدعي مالكيت اين اموال هستند و دارند پيگيري مي‌كنند كه اين اموال و دارايي‌ها تعلق به بابك زنجاني ندارد و متعلق به آنهاست.

در ظاهر نشان مي‌دهند دعواي خانوادگي است اما ما مي‌دانيم كه جنگ زرگري است و حقيقت ندارد. ولي با اين حال خيلي جدي دنبال اين هستند كه اينها اموال آنهاست، نه بابك زنجاني و حتي شكايت كرده‌اند كه بابك زنجاني اموال متعلق به آنها را به عنوان اموال خودش معرفي كرده است.

اینکه زنجاني نوشته مي‌خواسته پول را پس بدهد، ولي چون بازداشت شده نتوانسته، حرف بي‌حساب است. چون تاريخ آخرين چك بابك زنجاني به قبل از تحريم‌ها برمي‌گردد و اين نشان مي‌دهد كه اين موضوع دور زدن تحريم‌ و اينكه تحريم‌ها نگذاشت بدهي‌هايش را پرداخت كند هم يك سناريويي است براي اينكه پول نفت را ندهد. تاريخ چك‌هاي زنجاني اين را ثابت مي‌كند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    409 4
    آخه يكي به من بدبخت بگه پول نفت دست آقا بابك چه ميكنه ؟هيچ معلوم هست توي اين مملكت چه خبره؟
    • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      54 2
      چرا وزیر اقتصاد وزیر نفت رییس سازمان تامین اجتماعی و رییس باتک مرکزی دولت قبل که مجوز این فعالیت ها رو به آقای زنجانی دادن محاکمه نمیشن و شما نماینده مجلس حتی اسمی از اونا نمیاری مردم شعور دارن کسی بدون این روابط نمیتونسته این حجم سرمایه ملی رو تملک کنه
    • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      46 6
      صدالبته اقدامات ظریف منافع بسیاری را به خطر انداخته و طبیعی است که اینگونهابراز نظر خواهند نمود. ظریف کار بزرگی کرده تا جایی که رئیس جمهور آمریکا را وادار به دیدار با خودش کرده. دیدار ریئس جمهور آمریکا با یک وزیر ایرانی نشان از کار بزرگ دیپلماسی دولت است
    • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      38 6
      اونایی که منفی میدن..همدستشن؟؟؟؟
    • راد DE ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      21 1
      سلام دوست عزیز منم شریک شما هستم در این شوربختی.اما خیالت راحت این نبود دست کسه دیگه ای می افتاد
  • سحر IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    303 8
    مادر و خواهرش راست میگن، مربوط به ارثیه پدرشونه.......چی فکر کردن درباره ما
    • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      27 1
      نکنه پبدر زنجانی راکفلر بوده این همه ارث براشون گذاشته؟ فامیلیش رو عوض کرده ریا نشه .بگو پس بور بود ایرانی نبود
  • م.ط IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    192 8
    تيترت قشنگ بود آفرين خبر
  • ارش A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    20 0
    عجب صبری خدا دارد؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    29 0
    عزیزم دست خیلی ها در این کار است اگر رو شود آبروی خیلی ها بر باد می رود ملت منتظر رانت خواران به بیت المال است. البته اگر پارتی بازی نشود و قانون درست رعایت شود دست خیلی ها رو می شود
  • nima A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    41 4
    آقای احمدی نژاد رو دعوت کنید این دعوا رو حل کنه وپول نفت رو به مساوات بین این مادر ودختر وپسر تقسیم کنه..آخه هر چی باشه پول رو ایشون داده دستشون و بیشتر از همه میدونه که کدوم یکی بیشتر سهم دارن