سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه العربیه را غیر سازنده توصیف کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه العربیه را غیر سازنده توصیف کرد و با تاکید مجدد بر ضعف مدیریت و بی تدبیری مسئولین عربستان در فاجعه منا گفت: اظهارات شاهدان عینی و مجروحین این حادثه ابعاد تاسف باری از بی توجهی کارگزاران حج عربستان به حجاج بیت ا... الحرام را برملا ساخته است  و توصیه می کنیم عربستان مسئولیت این فاجعه را بپذیرد و از کشورهای اسلامی عذرخواهی نماید. 

مرضیه افخم اضافه کرد: لجاجت و فرافکنی و شانه خالی کردن از بار مسئولیت سنگین جان باختن چند هزار زائر بیت ا.. الحرام وجهه عربستان را در دنیا بیش از پیش مخدوش می سازد.

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: در حال حاضر شناسایی و تعیین وضعیت یکا یک حجاج مفقود ایرانی در منا در اولویت برنامه های جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و عربستان بعنوان کشور میزبان حجاج باید همکاری همه جانبه را در این خصوص به عمل آورد.

مرضیه افخم همچنین با اشاره به اظهارات غیر مفید و نامربوط وزیر خارجه عربستان در خصوص تحولات سوریه و یمن گفت: تداوم رويكرد مداخله مسلحانه در سوریه و یمن و تخریب زیر ساخت های کشورهای عربی و مسلمان موجب گسترش افراط گرایی و بي ثباتي فرا گير در منطقه شده است.

مرضیه افخم خاطر نشان ساخت: متاسفانه عربستان سعودي با اتخاذ سياستهاي جنك طلبانه به منبع اصلي گسترش افراط گرايي و جنگ أفروزي تبديل شده و درست در زماني كه در داخل كشور هزاران نفر از حجاج كشورهاي اسلامي را قرباني بي تدبيري خود نموده، صدها غير نظامي يمني را نيز در حمله هوايي به يك مراسم عروسي در يمن به قتل رسانده است جا دارد جامعه بين المللي به وظيفه خود براي توقف رويكرد جنگ سالارانه و كشتار غير نظاميان به صورت جدي عمل نمايد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =