هروی: نطق روحانی در سازمان ملل با صلابت و بایسته بود/ حوادث عراق و سوریه کمتر از حادثه منا نیست

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس می گوید که رئیس جمهور به عنوان منادی و مدافع حقوق ایران در عرصه بین المللی در سازمان ملل نطق بجا و بایسته ای داشت.

جواد هروی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به نطق رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد: این نطق از منظر ادبی با صلابت بود و عبارات و واژه هایی که رئیس جمهور به کار برده بود، انصافا عبارات زیبایی بود.

وی با بیان اینکه روحانی در این نطق، به درستی دفاع جانانه ای از ملت ایران و حقوق از دست رفته آن کرد، افزود: در این سخنرانی مهم، رئیس جمهور با اشاره به حادثه منا، دولت عربستان سعودی را مسئول این قضیه دانست.

نماینده مردم قائنات در خانه ملت با بیان اینکه هدف حضور رئیس جمهور در سازمان ملل دفاع از حقوق جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: اینکه بخواهیم بگوییم وی باید زودتر به کشور بر می گشت یا بر نمی گشت، درست نیست چرا که رئیس جمهور باید به عنوان منادی و مدافع حقوق ایران در عرصه بین المللی عمل کند.

هروی افزود: به آنها که مي گويند «چون حادثه ای اتفاق افتاده، رئیس جمهور باید برگردد» می توان گفت که هر لحظه هزاران حادثه اتفاق می افتد، ما منافعی در بسیاری از مناطق دنیا داریم که باید از آن ها دفاع شود. حال سئوال اینجاست، وضعیتی که امروز در عراق و سوریه شاهد آن هستیم گروه تروریستی داعش روزانه بسیاری از مسلمان ها را به خاک و خون می کشد، مگر کمتر از حادثه مناست؟ از این رو رئیس جمهور باید دفاع از حقوق ایران را بر هر تصمیم دیگری ترجیح می داد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت تاکید کرد: رئیس جمهور با توجه به  زمانی که در آن قرار داریم، نطق بجا و بایسته ای داشت که به موقع نیز انجام شد و حرکت وی حرکتی حساب شده، به جا و در نوع خود در خور تقدیر بود.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =